شماره ۱۹۱۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
مکث

مصدومیت ۲۷ نفر هنگام فرار از زلزله در اردبیل
بیست‌وهفت نفر هنگام فرار از زلزله سرعین اردبیل دچار مصدومیت شدند. ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد یکشنبه  زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر سرعین استان اردبیل را در عمق 6کیلومتری از سطح زمین لرزاند که در پی آن اورژانس نیز به حالت آماده‌باش درآمد.گزارش‌ تیم‌های ارزیاب حاکی از این بود که خسارتی در پی این زلزله وارد نشد، اما ۲۷ نفر از شهروندان هنگام فرار از زلزله دچار مصدومیت شدند و خدمات درمانی به آنان ارایه شد که مصدومیت ۲۶ نفرشان سنگین نبود و تنها یک نفر در مراکز درمانی بستری شده است.


سرعت جنون‌آمیز پراید جان زن جوان را گرفت
در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در محور اشتهارد-ماهدشت یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌بر واژگونی یک خودرو پراید در محور ماهدشت- اشتهارد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ رحمانیه به محل حادثه اعزام شدند.
با حضور مأموران مشخص شد راننده خودرو پراید به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن در کنترل خودرو از جاده خارج و واژگون شده است. در اثر واژگونی این خودرو راننده و سه سرنشین آن به شدت مجروح شدند که با حضور عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل‌شدند.
پس از انتقال مصدومان به بیمارستان متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو که خانمی بیست‌ودو ساله بود، جان خود را از دست داد.
علت حادثه را کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه و  توانایی نداشتن در کنترل خودرو گزارش کردند.


44 دختر زائر در میهمانسرا مسموم شدند
[شهروند] استنشاق گاز مونوکسید کربن در برخی از اتاق‌های یک میهمان‌پذیر در مشهد موجب آسیب تنفسی جمعی از مسافران آن شد.
معاون عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد با اعلام این خبر گفت: «صبح  یکشنبه در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع حادثه برای تعدادی مسافر در یکی از میهمان‌پذیرها در محدوده مرکزی شهر مشهد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله گروه نجات و امداد ایستگاه ۴۴ را به محل حادثه اعزام کرد.»
با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل و بررسی میدانی دقیق داخل این میهمان‌پذیر مشخص شد تعدادی از مسافران که همگی دختر و از یکی از شهرهای کشور به مشهد سفر کرده بودند، به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن با علایم تهوع و سرگیجه دچار مسمومیت شده بودند که بلافاصله با هماهنگی صورت گرفته با تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ تعدادی از حادثه‌دیدگان با تعدادی آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل و جمعی دیگر نیز در محل درمان شدند. به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، سبحانی با اشاره به اینکه «در برخی اتاق‌های این میهمان‌پذیر میزان گاز منتشرشده حدود 55ppm بود»، عنوان کرد: «کارشناسان مربوطه درحال بررسی علت و منشأ گازگرفتگی این افراد در این میهمان‌پذیر با توجه به اینکه این محل فاقد ایمنی‌های لازم بود، هستند.»این میهمان‌پذیر به دلیل ناایمن‌بودن خطرناک اعلام شد و با حضور عوامل انتظامی و قضائی در این مکان به‌طور موقت  پلمپ شد.
در این حادثه ۱۵ نفر از مصدومان با چهار آمبولانس به دو بیمارستان ‌هاشمی‌نژاد و امام‌رضا(ع) منتقل و ۲۷ نفر دیگر نیز در محل درمان شدند.


سرقت ۶‌میلیارد ریالی با روش زاغ زنی
اعضای باندی که با روش زاغ زنی افراد در مقابل صرافی‌های کرج اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر ‏شدند. اعضای این باند با تعقیب افرادی که از صرافی‌ها خارج می‌شدند، در یک فرصت مناسب اقدام به باز ‏کردن صندوق و سرقت کیف و وسایل افرادی که از صرافی‌ها خارج شده بودند، می‌کردند‎.


تعداد بازدید :  212