شماره ۱۹۱۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ابتلای 70 نفر دیگر به ویروس کرونا در کشتی ژاپنی دیاموند

نتیجه آزمایش هفتاد نفر دیگر که در کشتی پرنسس دیاموند در ژاپن قرنطینه شده‌اند، برای ویروس کرونا مثبت بوده است. به همین ترتیب تعداد مبتلایان به این ویروس به 355 نفر رسیده است. تاکنون سه کشور گفته‌اند که شهروندان خود را از این کشتی خارج و به خانه برمی‌گردانند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که به گفته کمیسیون سلامت ملی چین میزان مرگ‌ومیر در این کشور به 16هزار و 65 نفر و تعداد افراد مبتلا به 68هزار و پانصد نفر رسیده است.
روز شنبه سفارت آمریکا در ژاپن اعلام کرد که بیش از 400 نفر از شهروندان آمریکایی را که در کشتی دیاموند قرنطینه شده‌اند، با هواپیما به خانه برمی‌گرداند. کشتی دیاموند هم‌اکنون در بندر یوکوهاما در جنوب توکیو پهلو گرفته است. انتظار می‌رود پروازهای چارتری آمریکا روز یکشنبه به ژاپن برسند.
هنگ‌کنگ و کانادا هم به‌طور جداگانه گفته‌اند که هواپیمایی را برای بازگرداندن شهروندان خود در نظر گرفته‌اند. به گفته دولت کانادا، آن‌ دسته از شهروندانی که علایم ابتلا به ویروس کرونا را دارند به جای سوارشدن در این پرواز، در ژاپن تحت درمان قرار خواهند گرفت. بقیه مسافران در بدو ورود به کانادا به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد.  
بعد از آنکه نتیجه آزمایش یکی از مسافران کشتی پرنسس دیاموند، بعد از پیاده‌شدن در هنگ‌کنگ علایم مبتلا به ویروس کرونا را نشان داد، این کشتی در ژاپن گیر افتاده است.   
روز یکشنبه، کاتسونبو کاتو، وزیر بهداشت، کار و رفاه ژاپن از 70 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا خبر داد: «تاکنون یک‌هزار و 219 نفر آزمایش شده‌اند که از میان آنان 355 نفر مبتلا شده‌اند و 73 نفر هیچ علایمی نشان نمی‌دهند.»
از سوی دیگر بعد از آنکه پنج کشور از پهلوگرفتن کشتی ام‌اس وستردام ممانعت کردند، این کشتی روز جمعه در کامبوج پهلو گرفت. نخست‌وزیر کامبوج شخصا با دسته گل به استقبال مسافران رفت و با آنها دست داد. اما با این حال، جواب آزمایش یکی از مسافران این کشتی بعد از آنکه به همراه 144 نفر دیگر به مالزی پرواز کرده بود، ابتلا به این ویروس را نشان داده است. این فرد مبتلا یک زن هشتادوسه ساله است که البته جواب آزمایش همسر او منفی بوده است.
شی جینگ‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، که به خاطر نحوه مدیریت شیوع بیماری با انتقاد بسیاری روبه‌رو شده، در یک سخنرانی در روز شنبه گفت که از هفتم ژانویه دستور مبارزه با این بیماری را صادر کرده است.
روز یکشنبه کمیسیون سلامت ملی چین تأیید کرد که نزدیک به 68هزار و پانصد نفر در سرزمین اصلی چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار شامل مبتلاشدن 142 نفر در طول 24 ساعت تا نیمه شب روز شنبه و 2هزار مورد جدید است. این میزان نشان‌دهنده کاهش در روز سوم متوالی است اما محققان احتیاط را توصیه می‌کنند. این کاهش در شرایطی است که تعداد افراد مبتلا در هفته گذشته در استان هوبئی جهش ناگهانی داشت و روند شمارش موارد مبتلا به این ویروس را تغییر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در کاخ سفید در جمع فرمانداران ایالت‌های این کشور خوش‌بینانه پیش‌بینی کرد که «خیلی‌ها فکر می‌کنند این ویروس در ماه آوریل، با آغاز فصل گرما، از بین می‌رود.». ترامپ در ادامه گفت: «دو شب پیش با پرزیدنت شی گفت‌وگوی طولانی داشتم و او بسیار مطمئن بود. همان‌طور که گفتم شی احساس می‌کند که در ماه آوریل، کلی بگوییم فصل گرما، این نوع ویروس را از بین می‌برد.»
به گزارش بیزینس اینسایدر، این امید که ویروس کرونا ممکن است در ماه‌های گرم‌تر از بین برود بی‌اساس هم نیست. اما این بدان معنا نیست که این ویروس برای همیشه ناپدید خواهد شد. این ویروس می‌تواند در بهار و تابستان کمرنگ شود و در پاییز و زمستان دوباره بازگردد.


تعداد بازدید :  239