کیهان کلهر معتقد است فرامرز پایور چون در موسیقی ایرانی صاحب سلیقه بود و موسیقی را عمیقا یاد گرفته بود، بنابراین تأثیر شگرفی در موسیقی ایرانی داشت: «او مرجعی بود که موسیقی ایرانی را همهجانبه و پشت و رو بلد بود. هیچوقت درباره خود یا دیگران صحبت نمیکرد و تنها چیزی که دربارهاش صحبت میکرد موسیقی بود.» مرکز تحقیقی و تخصصی «خانه پایور» بهتازگی با محوریت تمرکز بر آثار زندهیاد فرامرز پایور و دیگر موسیقیدانان مطرح ایرانی افتتاح شده و کیهان کلهر هم به همین مناسبت گفتوگوی کوتاه تصویری درباره این موسیقیدان ایرانی در صفحه اینستاگرام منتشر کرده است. فرامرز پایور یکی از چهرههای تأثیرگذار عرصه موسیقی است. پایور از سال 1333 کار خود را در وزارت فرهنگ و هنر آغاز کرد. او که سنتور مینواخت، صرفا به دنبال بداههنوازی نبود و براساس ساز سنتور نواسازی میکرد. محمدرضا شجریان در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و سنتور و ردیفهای آوازی را با او دنبال کرد.