شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
دیالوگ

 حسین تولایی، شاعر کودکان و نوجوانان: «آثار طنز کودک و نوجوان به طنزهای مدرسه‌ای محدود شده‌ است، در حالی‌ که موضوعات مدرسه‌ای در قالب طنز خیلی کلیشه‌ای شده است؛ در صورتی که وقتی آثار بچه‌ها را می‌خوانیم، خیلی جسورانه هستند و اصلا احتیاط‌های بزرگ‌ترها را ندارند. بچه‌ها حتی در آثارشان طنزهای سیاسی دارند و نسبت به حوادث سیاسی کشور هم واکنش نشان می‌دهند. آنها این‌طور می‌نویسند، اما وقتی ما می‌خواهیم بنویسیم به همان اتفاقات مدرسه محدود هستیم.»

 آل پاچینو، بازیگر کهنه‌کار آمریکایی: «اگر بخواهید خود را به قومیت خویش محدود کنید، آنگاه فرصت‌های خیلی محدودی خواهید داشت. شما باید در یک فیلم فقط به نقش خود فکر کنید، مانند نوازنده در ارکستر؛ برای مثال اگر شما فلوت می‌زنید، آن وقت وظیفه شما فلوت‌زدن است. مهم نیست کجا هستید، فقط باید بدانید داخل ارکستر قرار دارید و باید وظیفه خود را انجام دهید و موسیقی خود را بنوازید.»

 بهزاد صدیقی، دبیر دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی: «قصد داریم در ‌سال 99 آثار استاد رادی را به زبان‌های خارجی ترجمه کنیم. رویکرد دیگر بنیاد در ‌سال آینده، تأسیس و راه‌اندازی خانه‌موزه استاد اکبر رادی است. یکی از خیابان‌های اطراف خانه هنرمندان را هم شورای اسلامی شهر تهران به نام اکبر رادی نام‌گذاری خواهد کرد.»

 ملیکا رضی، کارگردان تئاتر: «داستان نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» در زمان شورش زنان چال میدان در دوران ناصرالدین شاه می‌گذرد. این نمایش روایتگر غم نان و اتفاقات و حوادثی است که آن دوران برای زنان رخ داده است. از آنجا که نمایشنامه اصلی حدود دو ساعت تنظیم شده است در آن حذفیاتی صورت گرفت تا مدت زمان اجرا کاهش یابد.»

 


تعداد بازدید :  212