شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
پرسپولیس برای جبران و سپاهان برای قدرت‌نمایی امروز در آسیا به میدان می‌روند
نبرد نازی‌آباد- کاتالونیا در دوحه

[شهروند] پرسپولیس و سپاهان دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 19 و 5دقیقه در دومین هفته از این مسابقه به مصاف رقبای قدرتمندی خواهند رفت.

الشارجه- پرسپولیس؛ یحیی آماده تلافی
الشارجه و پرسپولیس دو تیمی که در هفته اول مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای خود شکست خوردند، امروز مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی به خوبی می‌دانند که برای از دست‌ندادن شانس صعود در این بازی محکوم به پیروزی هستند و هیچ فرصتی برای اشتباه‌کردن ندارند. اگر به هر دلیلی نتوانند در این بازی دشوار سه امتیاز را به دست بیاورند آن وقت صعود به مرحله حذفی به اما و اگر خواهد کشید. نکته قابل تأمل این است که عملکرد آنها در بازی اول مقابل الدحیل به هیچ عنوان هواداران را راضی نکرد و برای این مسابقه انتظار از آنها بالاتر رفته است. برای آشنایی با شارجه هم باید گفت که این تیم با 28 امتیاز از 16 بازی در رتبه چهارم لیگ امارات قرار دارد، سی‌ودو بار موفق به گلزنی شده‌اند و یک خط حمله قدرتمند را در اختیار دارند. البته خط دفاع آنها هم ساختاری شکننده دارد و با 21 گل آمار ضعیفی ثبت کرده‌اند. پس پرسپولیس علاوه بر اینکه باید خط حمله آتشین شارجه را کنترل کند،‌ می‌تواند از اشتباهات دفاعی این تیم برای رسیدن به پیروزی نهایت استفاده را داشته باشد. از اردوی این تیم هم خبرهای دریافتی حاکی از آن است که یحیی قصد دارد یک ترکیب هجومی را روانه زمین کند. در دیگر بازی حساس این گروه هم الدحیل میهمان التعاون عربستان است.

السد- سپاهان؛ تقابل اندیشه‌های قلعه‌نویی و ژاوی
سپاهان از همان هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در قواره‌های یک مدعی ظاهر شد و توانست در زمین العین این تیم شناخته‌شده را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد تا مشخص شود که اصلی‌ترین شانس صعود از گروه چهارم منطقه غرب آسیاست. زردپوشان در دومین گام اما امروز کار بسیار سختی در بازی مقابل السد قطر دارند و قطعا تقابل امیر قلعه‌نویی با ژاوی مشهور از اتفاقات بسیار مهم و ویژه بازی امشب به حساب خواهد آمد. ژاوی در بازی اخیر السد مقابل القطر در جام حذفی به چند ستاره تیم خود ازجمله بغداد بونجاح،‌ گابی، و اکرم عفیف استراحت داد و به هیچ عنوان دوست ندارد که بعد از تساوی دو بر دو در بازی اول مقابل النصر عربستان در این بازی خانگی مقابل سپاهان امتیاز از دست بدهد. امیر قلعه‌نویی و شاگردانش هم قطعا می‌خواهند با رسیدن به سه امتیاز این مسابقه بسیار حساس شانس خود را برای صعود از گروه با 6 امتیازی‌شدن بیشتر کنند. به این ترتیب باید دید در بازی امشب نتیجه شطرنج ژاوی ستاره جهان فوتبال و پرورش‌یافته لامسیا کاتالونیا با امیر قلعه‌نویی پرافتخار‌ترین مربی ایرانی لیگ برتر و بچه نازی‌آباد تهران چه خواهد شد.


تعداد بازدید :  190