شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
مکث

تشکیل پرونده قضایی برای کودک کشته شده میبدی
 دادستانی میبد در پی کشته‎شدن کودک هشت ساله به وسیله سگ‌های ولگرد پیامی صادر کرد. در پی حادثه دلخراش مرگ کودک تبعه افغانی به دلیل حمله‌ورشدن سگ‌های ولگرد، با وصول گزارش، دادستان شخصا در محل حادثه حاضر و مشاهده کرد که محل در فاصله 10 کیلومتری از شهر و به‌عنوان جایگاه تخلیه نخاله‌های ساختمانی بوده که کودک جانباخته برای جمع‌آوری ضایعات به محل رفته و از طرف دیگر رهاسازی غیراصولی لاشه‌های تلف‌شده احشام نیز منجر به این موضوع شده بود که حیوانات وحشی و سگ‌ها در آنجا جمع شوند و با حمله‌ور‌شدن به این پسربچه هشت‌ساله این حادثه رخ داده بود. در حال حاضر با تشکیل پرونده قضائی بحث قصور احتمالی در ساماندهی محل نگهداری سگ‌های ولگرد، بکارگیری اطفال در امر جمع‌آوری ضایعات در محلی خارج از محدوده شهری و نیز سایر عوامل موثر در دفع غیراصولی لاشه حیوانات تلف‌شده که منجر به تجمع سگ‌های ولگرد در محل حادثه شده است، در حال بررسی است و با افراد خاطی برخورد قضائی خواهد شد.


شرور و قاتل مسلح تحت تعقیب در زاهدان به دام افتاد
با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان شرور و قاتل مسلح تحت تعقیب در زاهدان به دام افتاد. در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه قاتل و سارق مسلح فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی استان از طریق مرزهای شرقی وارد کشور شده است، موضوع دستگیری او به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. این شرور تحت تعقیب با هدایت و رهبری چند باند حرفه‌ای سرقت، چندین سرقت مسلحانه خودرو و احشام را در سطح استان مرتکب شده بود و علاوه بر به قتل رساندن یک چوپان در حین ارتکاب به یک سرقت مسلحانه احشام، در درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی نیز یکی از مأموران جان برکف ناجا را با شلیک گلوله مجروح کرده بود. کارآگاهان پلیس آگاهی از همان آغاز فعالیت مجرمانه این فرد درصدد دستگیری او بودند ولی این شرور به محض اطلاع از تحت تعقیب‌بودنش به کشور پاکستان متواری شده بود. تلاش مأموران برای دستگیری این شرور بیست‌وشش ساله ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر حضور مجدد او در سطح استان و اختفایش در شهرستان زاهدان به دست آمد. پس از وصول این خبر، بلافاصله تیمی از مأموران مجرب پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند مخفیگاه این شرور مسلح را در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی کنند. سرانجام صبح دوشنبه مأموران در یک عملیات ضربتی با ورود به مخفیگاه این شرور موفق شدند او را به همراه یکی از همدستانش دستگیر کنند. این شرور مسلح و همدستش با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.


یک زن همه‌کاره باند مخوف زورگیری بود
چهار مرد و یک زن که به بهانه تأمین محل اسکان برای گردشگران در مهاباد از آنان سوءاستفاده و کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.در پی مراجعه تعدادی از افرادی که به عنوان گردشگر یا برای اخذ اقدامات پزشکی به شهرستان مراجعه کردند، نیروی انتظامی سریعا به محل اعزام و افراد را شناسایی کرد. در این اخاذی پنج نفر از عاملان که چهار نفر از آنان مرد و یک زن بود، دستگیر شدند. عاملان اخاذی برای تهیه سوییت و محل اسکان برای گردشگران یا افرادی که برای مداوا به محل مراجعه کرده بودند اقدام و با تهدید و اکراه آنها را مورد اخاذی قرار داده بودند. متهم ردیف اول دستگیر شد و متهمان دیگر شناسایی و راهی زندان شدند.

 


تعداد بازدید :  199