شماره ۱۹۱۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
ارسال تریاک به کانادا از سوی یک شرکت پستی

[شهروند]دو کیلوگرم تریاک به کشور کانادا نرسید. این محموله از سوی یک شرکت پستی قرار بود به کانادا ارسال شود که با هوشیاری مأموران گمرک فرودگاه امام(ره) و پرسنل پایانه هوشمند بار ایران‌ایر کشف شد. مأموران گمرک با فرزکاری دستگاه «رابط الکتروموتور با گیربکس» این محموله را به مقامات قضائی تحویل دادند.
چندی پیش پرسنل حراست پایانه هوشمند بار «ایران‌ایر» فرودگاه بین‌المللی امام(ره) هنگام چک و کنترل محموله‌های ارسالی در واحد ایکس‌ری به یک محموله ارسالی مشکوک شدند. این محموله قرار بود توسط یکی از شرکت‌های پستی به کشور کانادا ارسال شود. با هوشیاری پرسنل حراست و با هماهنگی گمرک و پلیس فرودگاه، محموله به واحد مربیان سگ‌های موادیاب گمرک برای بررسی ارسال شد. با بررسی به عمل آمده از سوی مربیان سگ موادیاب، وجود موادمخدر در این محموله تأیید شد.رضا گلی، مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌یافته گمرک ایران درباره جزئیات این پرونده گفت: «پس از تأیید واحد مربیان سگ‌های موادیاب گمرک، مراتب به مقام قضائی گزارش شد و با حضور نماینده مقام قضائی، محموله مورد نظر مورد دریل‌کاری قرار گرفت. پس از تأیید فیزیکی وجود موادمخدر، با فرزکاری دستگاه «رابط الکتروموتور با گیربکس» توسط مأموران گمرک، به میزان دو‌هزار گرم تریاک با لفاف کشف و به مقامات قضائی تحویل داده شد.»
مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در موردی دیگر طی چند روز گذشته، 158کیلوگرم هرویین که در دو کامیون ترانزیتی به مقصد لهستان جاساز شده بود نیز، توسط مأموران پرتلاش گمرک بیله‌سوار کشف شد. دو کامیون‌ که حامل 34 تن فیلتر آب صادراتی بودند، به مقصد کشور لهستان اظهار شده و قرار بود از طریق گمرک بیله‌سوار وارد جمهوری‌آذربایجان شود. این هرویین‌ها که به‌طور ماهرانه و کاملا حرفه‌ای در کف هریک از کامیون‌ها جاسازی شده بود، با هماهنگی مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران، توسط گمرک بیله‌سوار کشف و با نظارت اداره اطلاعات و دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان بیله‌سوار تحت تدابیر ویژه‌ای از کامیون‌ها خارج و در اختیار مقامات امنیتی و قضائی قرار گرفت.»


تعداد بازدید :  159