شماره ۱۹۱۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
مکث

کلاهبردار مجازی در البرز دستگیر شد
در پی وقوع یک سرقت مسلحانه خودرو پژوپارس به همراه یک تلویزیون و گوشی تلفن همراه، در منطقه «خرمدشت کرج» پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
طی بررسی‌های اولیه محرز شد که سارق پس از انتخاب کالا در سایت‌های خریدوفروش اینترنتی با مالک آن تماس گرفته و قراردادی فی‌مابین خریدار و فروشنده مبنی بر تحویل کالا در ازای پرداخت یک‌سوم مبلغ آن در ابتدا و پرداخت کامل هزینه در زمان تحویل کالا بین آنها منعقد می‌شد. زمان ارسال کالا به محل مورد نظر، متهم (خریدار) با تهدید اسلحه، خودرو و کالای درخواستی را به سرقت برده و بلافاصله از محل متواری می‌شد.
تحقیقات گسترده پلیسی برای شناسایی ردی از سارق مسلح آغاز شد و با انجام تحقیقات میدانی و بررسی سوابق متهم که دارای سابقه کشف سلاح شکاری بود، درنهایت متهم شناسایی شد و تصاویر او به رویت مالباخته رسید که طبق اظهارات او، تصویر، همان عکس فردی است که در زمان سرقت او را با اسلحه تهدید کرده بود.
با اقدامات صورت‌گرفته خانه متهم در شهر جدید هشتگرد شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی مکان مورد نظر تحت مراقبت شبانه‌روزی کارآگاهان قرار گرفت که درنهایت متهم در   عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از او اسلحه‌ای کشف نشد.
 متهم منکر هرگونه سرقت و داشتن اسلحه شد که درنهایت در بازرسی از خانه‌اش، یک قبضه سلاح کمری به همراه 39 فشنگ جنگی که در بالکن خانه‌اش جاسازی شده بود، کشف شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر یک سرقت مسلحانه و 5 سرقت به شیوه خرید کالا از سایت‌های خرید و فروش کالا در فضای مجازی اعتراف کرد.


تصادف زنجیره‌ای بیش از ۳۰ خودرو در کره جنوبی
مقامات کره‌جنوبی از کشته‌شدن چهار نفر و زخمی‌شدن ۴۳ نفر دیگر در پی وقوع تصادف زنجیره‌ای در یکی از بزرگراه‌های جنوب غربی این کشور در شرایط جوی برفی و نامساعد خبر دادند.
پلیس استانی «جئولابوک-دو» اعلام کرد این تصادف زنجیره‌ای که روز دوشنبه به وقوع پیوسته شامل حدود ۳۰ وسیله نقلیه ازجمله یک کامیون شیمیایی حامل اسید نیتریک بوده که واژگون و منجر به وقوع آتش‌سوزی داخل یک تونل بزرگراهی شده است.
رئیس‌پلیس استان «جئولابوک-دو» با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد، گفت که فعلا قادر به انتشار جزئیات بیشتری از این حادثه نخواهد بود.
بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات محلی نیز اعلام کرده‌اند که پیش از وقوع این تصادف، مأموران جاده‌ها را پاک‌سازی کرده و عملیات برف‌روبی را انجام داده بودند اما هنوز مشخص نیست علت وقوع این تصادف بی‌احتیاطی رانندگان یا شرایط برفی و یخ‌زدگی جاده‌ها بوده است.


حریق در بزرگ‌ترین مرکز خرید جمهوری آذربایجان
وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان از وقوع آتش‌سوزی در مرکز خرید «صَدَرَک» واقع در «باکو» پایتخت این کشور خبر داد. مرکز خرید «صَدَرَک» بزرگ‌ترین مرکز خرید در قفقاز جنوبی است.
در پی وقوع این آتش‌سوزی امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان در تلاش برای اطفای حریق گسترده‌ای هستند که در این مرکز خرید به وقوع پیوسته است.بنا بر گزارش اسپوتنیک، مرکز «صَدَرَک» در حومه باکو واقع شده است. بازدید از این مرکز خرید با مساحت ۱۰۰ هکتاری در یک روز غیرممکن است. این مرکز خرید نه‌تنها در جمهوری آذربایجان بلکه در کشورهای منطقه قفقاز جنوبی مانند گرجستان و جمهوری داغستان اهمیت ویژه‌ای دارد.


تعداد بازدید :  172