شماره ۱۹۱۵ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

قاچاقچی به شریک خود شلیک کرد
عامل اصلی تیراندازی و درگیری مسلحانه در محله سردار جنگل  دستگیر شد. متهم پس از اقدام مجرمانه خود و مجروح ‌کردن یکی از شرکای سابقش به یکی از روستا‌های حوالی شهر دماوند متواری شده بود که عاقبت در چنگال مأموران پلیس گرفتار شد.
بیست‌وپنجم دی ماه امسال یک مورد درگیری مسلحانه در حوالی محله سردار جنگل در غرب تهران که منجر به مجروح‌شدن یک نفر از طرفین این درگیری شده بود، به وقوع پیوست و بلافاصله تیم‌های عملیاتی از مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی برای تحقیق و بررسی موضوع وارد عمل شدند.
پس از اعزام مأموران به محل وقوع جرم و حسب اظهارات فرد مجروح مشخص شد چند نفر جوان مسلح سوار بر خودرو به بهانه اختلاف حساب شخصی با حضور در مقابل خانه این فرد ابتدا قصد داشتند او را به زور سوار بر خودرو کنند و به گروگان بگیرند که با مقاومت او همراه شد، به همین دلیل اقدام به تیراندازی و فرد مورد نظر را از ناحیه بیرونی گردن مجروح کردند و بلافاصله نیز متواری شدند.
در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس مشخص شد مجروح در حین انتقال به بیمارستان از داخل آمبولانس متواری شده است که همین مسأله باعث شد مأموران با انجام تحقیقات کامل‌تر به راز پشت پرده این موضوع پی ببرند. فرد متواری در چند‌سال گذشته با یک باند قاچاق وسایل و تجهیزات پزشکی همکاری داشت و به علت به وجود آمدن یکسری اختلافات مالی اعضای این باند با او درگیر و او نیز به‌علت ترس از ماموران و برملا نشدن این موضوع قبل از رسیدن به بیمارستان متواری شده بود.
با اطلاعات به دست آمده از این فرد شناسایی مخفیگاه عامل اصلی تیراندازی در دستور کار قرار گرفت که در صبح  بیست‌وهشتم بهمن ماه مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی در اقدامی ضربتی متهم را در یکی از روستا‌های حوالی شهر دماوند دستگیر کردند و به پلیس امنیت انتقال دادند. تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار دارد.


دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت طلا و عتیقه در البرز
سارقان سابقه‌داری که در ۱۹۵ سرقت اموالی به ارزش ۱۰۰‌میلیارد ریال سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. در پی افزایش سرقت  خانه  و داخل خودرو در سطح استان البرز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
 کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که سارقان از طریق پنجره خانه مسکونی وارد خانه مالباختگان شده و پس از سرقت اموال باارزش آنها ازقبیل طلا و لوازم قیمتی به وسیله خودرو‌های سرقتی محل را ترک می‌کردند.
 در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار شهرستان کرج را در این پرونده مشاهده کردند که با انجام تحقیقات مشخص شد، نامبرده با تشکیل یک باند پنج نفره اقدام به سرقت منازل و خودرو‌های شهروندان می‌کند.
کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهمان را در نقاط مختلف استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در چند عملیات جداگانه هر 5 نفر آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
 در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی اموال سرقتی  ازجمله طلا و جواهر، وسایل تزیینی، عتیقه‌جات و لوازم خودرو کشف شد. با توجه به تحقیقات جامع کارآگاهان پلیس آگاهی، متهمان با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشوده و به ۱۵۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو، ۳۵ سرقت از منزل و ۱۰ فقره سرقت خودرو اقرار کردند.
 کارشناسان ارزش اموالی را که اعضای این باند حرفه‌ای به سرقت برده‌اند، ۱۰۰‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. شهروندان عزیز با تجهیز  خانه و خودرو‌های خود به لوازم بازدارنده در تأمین امنیت شهر، پلیس را یاری کنند.


تعداد بازدید :  185