شماره ۱۹۱۶ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند
صفحه را ببند
روی خط سینما

خانه سینما در نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا امکان حضور
 محمد رسول اُف در جشنواره فیلم برلین فراهم شود. به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما، این تشکل صنفی در نامه‌ای که به امضای همایون اسعدیان رئیس هیات مدیره رسیده است از ریاست قوه قضائیه درخواست کرده تا امکان حضور محمد رسول اُف در جشنواره فیلم برلین فراهم شود.

 فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر با ۵‌میلیارد و ٩٠٠‌میلیون تومان فروش بلیت در سینماتیکت و یک‌میلیارد و 200‌میلیون تومان در مناطق و شهرهای فاقد سینما (سینما سیار) از مرز 7‌میلیارد عبور کرد. این فیلم داستان سه نوجوان است که هنگام آماده‌شدن برای شرکت در مسابقات ساخت هواپیما، با پیداشدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگی‌شان وارد مسائل و درگیری‌های مختلف می‌شوند.

 مارتین مک دونا که فیلم تحسین‌شده‌اش «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کرد، فیلم بعدی‌اش را که هنوز عنوانی ندارد، درباره دوستی در ایرلند می‌سازد. این کارگردان ایرلندی-بریتانیایی برای ساخت فیلم بعدی‌اش بار دیگر با سرچلایت دیزنی و «فیلم ۴» بریتانیا همراه‌می‌شود. این دو کمپانی سازنده «سه بیلبورد …» و فیلم برنده اسکار «سوگلی» با بازی اولیویا کولمن هم بودند. هنوز گروه بازیگران نهایی نشده، اما گفته شده است که تولید فیلم همین امسال شروع می‌شود.

 زویی کالدول، بازیگر پراستعداد استرالیایی که مهارتی خاص در نشان‌دادن چهره انسانی شخصیت‌های با ابهتی چون کلئوپاترا و ماریا کالاس داشت و چهار جایزه تونی را برای توانمندی‌هایش در زمینه نمایش کسب کرده بود، در ۸۶ سالگی بر اثر پارکینسون درگذشت. این بازیگر که در سینما و تلویزیون نیز نقش‌آفرینی کرده بود، بیش از همه برای اجراهایش در برادوی شناخته می‌شد. او‌ سال ۱۹۹۵ در نمایش «مستر کلاس» ترنس مک نالی در نقش ماریا کالاس ظاهر شده بود.


تعداد بازدید :  263