شماره ۱۹۱۶ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند
صفحه را ببند
مکث

فداکاری آتش‌نشان گنابادی
آتش‌نشان فداکار گنابادی در سانحه آتش‌سوزی در یکی از خوابگاه‌های دخترانه در شهر بیدخت گناباد، پس از نجات تعدادی از دانش‌آموزان دختر و اطفای حریق قسمتی از ساختمان، دچار حادثه شد. در پی آتش‌سوزی قسمتی از ساختمان خوابگاه دخترانه دبیرستان بنیانیان بیدخت گناباد، تنها آتش‌نشان شهر چند‌هزار نفری بیدخت در محل حادثه حضور یافت و بر اثر استنشاق دود و گاز‌های سمی، پس از تنگی‌نفس شدید، بیهوش شد. در جریان این حادثه، پس از حضور اورژانس، این آتش‌نشان جهت درمان به بیمارستان علامه بهلول گنابادی منتقل و در بخش ICU بستری شد که هم‌اکنون حال عمومی او رضایت‌بخش است.


اهدای اعضای بدن مرد 43ساله‌ کلیبری
اهدای اعضای مرد 43ساله اهل روستای چای‌کندی شهرستان کلیبر به چهارنفر جان دوباره بخشید. کلام‌الله رحمانی 43ساله اهل روستای چای‌کندی شهرستان کلیبر به دنبال ریزش آوار و مدفون‌شدن در زیرِآوار با شرایط مولتی تروما به مرکز درمانی امام رضا(ع) تبریز منتقل شد و پس از بررسی‌های لازم توسط تیم‌های مجرب پزشکی این مرکز، مرگ مغزی او تأیید شد. با موافقت و رضایت خانواده اهدا‌کننده، مقدمات عمل پیوند فراهم و اعضای او اهدا شد. با توجه به اینکه تمام ارگان‌های اهداشده در وضع مناسبی برای پیوند قرار داشتند، از این‌رو کلیه‌ها، کبد و قلب ایشان به چهارنفر به صورت همزمان در تبریز پیوند زده شد.
اروجعلی رحمانی، پدر بیمار مرگ مغزی‌شده، با ابراز خرسندی از اینکه با این اهدا جان چهارنفر را نجات دادند، گفت: «ما این کار را فقط به خاطر انسانیت و خدا انجام دادیم و دوست دارم بعد از پیوند، افراد گیرنده را ببینم و با آنها آشنا شوم، تنها در این صورت است که حس زنده‌بودن فرزندم را می‌کنم. اگر اعضای پسرم را اهدا نمی‌کردیم، اعضای او زیرِ خروارها خاک دفن شده و مثل تمام افراد روال عادی دفن و مراسم تدفین را طی می‌کرد اما با این کار هم توانستیم به چند خانواده امیدی دوباره بخشیم و هم از نظر انسانی و انجام امور خداپسندانه کاری کرده باشیم.


مرگ در آتش‌سوزی خانه قدیمی
جسد یک زن مسن حین اطفای آتش‌سوزی در یک خانه مسکونی قدیمی‌ساز پیدا شد. ساعت ۲۳:۰۸ شامگاه ۲۹ بهمن یک مورد حادثه آتش‌سوزی و مشاهده دود در یک منزل قدیمی در خیابان ظهیرالاسلام، خیابان مصباح به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی‌ساز بود که به گفته همسایه‌ها، زنی مسن و تنها از مدت‌ها پیش در آن سکونت داشت. داخل این خانه لوازم زیادی و بیشتر از نوع ضایعات در آن نگهداری می‌شد که به مانند یک انباری بود. آتش‌نشانان با بازکردن درِ ورودی خانه مشاهده کردند بخشی از خانه دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی نیز محل حادثه را فرا گرفته بود. آتش‌نشانان حین جست‌وجو در خانه با وضع بی‌حال زنی 70 ساله مواجه شدند. او را از منزل خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که مشخص شد این شخص جان باخته است.


انهدام باند کلاهبرداری شمش‌های طلای تقلبی
اعضای باند کلاهبرداری شمش‌های طلای تقلبی در «مهاباد» شناسایی و دستگیر شدند. در پی کسب خبری مبنی بر معامله شمش‌های طلا در «مهاباد»، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل فعالیت متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار گرفت. در بازرسی از محل و داخل خودرو، 24 عدد شمش طلای یک‌کیلوگرمی کشف شد. برابر اعلام کارشناسان شمش‌های طلا تقلبی بوده و صاحب آن قصد کلاهبرداری و فروش آن به‌عنوان طلای اصلی را داشته است. در این رابطه دو خودروی سواری توقیف و سه‌ متهم دستگیر شدند. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

 


تعداد بازدید :  251