شماره ۱۹۳۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
مکث

حبس، تبعید و منع اشتغال مجازات متخلفان کشتار دام آلوده‎ ‎
[فارس] دادگاه کیفری2 شهرستان بیجار، افراد خاطی درباره کشتار دام سقط شده، مریض ‏و آلوده در بیجار را به تحمل مجازات تبعید، حبس و منع اشتغال محکوم کرد‎.
در پی تشکیل پرونده و جمع‌آوری مدارک مستند و شکایت شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار ‏علیه دو نفر که در محل کاروانسرای خود در شهرستان بیجار اقدام به کشتار دام‌های تلف ‏و سقط شده و سپس توزیع آن در برخی اماکن کرده بودند، شعبه 101 دادگاه کیفری2 ‏شهرستان بیجار به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق ذبح غیرمجاز، توزیع و فروش ‏گوشت‌های آلوده، سقط و تلف شده در محل غیرمجاز مورد پیگرد قرار داد‎.
پس از بررسی شواهد و مدارک متقن و محرز شدن تخلف عنوان شده، یکی از متهمان را به ‏تحمل چهار ماه حبس تعزیری و متهم ردیف دوم را نیز به تحمل 12 ماه حبس تعزیری، منع اقامت ‏در شهرستان بیجار به مدت یک سال، منع اشتغال به دامداری و خرید و فروش دام به مدت ‏یک‌سال و پلمپ کاروانسرای متهم به مدت یک‌سال محکوم کرد.


مرگ جمعی و دردناک 5 عضو یک خانواده‎ ‎
‏پنج نفر براثر سقوط به یک نهر آب در روستای جفال شادگان جان‌شان را از دست دادند‎.
برابر گزارش مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان مبنی بر وقوع یک ‏انحراف خودرو در روستای جفال شادگان و پرت شدن خودرو در کانال آب در ‏ساعت19و 40دقیقه یکشنبه هجدهم اسفندماه بلافاصله نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند ‏و مشاهده کردند که یک خودروی پژو آردی با  پنج سرنشین به دلیل انحراف از جاده به درون ‏یک کانال آب سقوط کرده و غرق شده است که سرنشینان خودرو بلافاصله به بیمارستان ‏شهیدمعرفی زاده شادگان انتقال یافتند. سرنشینان خودرو همگی فاقد علایم حیاتی بودند که ‏متأسفانه پس از عملیات احیا، فوت هر ۵نفر تأیید شد که موضوع درمورد علت اصلی این ‏حادثه در دست بررسی است.‏


نجات مرد جوان از اعماق دره وردیج
[شهروند] آتش‌نشانان مرد جوانی را که در اعماق دره‌ای در وردیج گرفتار شده بود، نجات دادند.
ساعت ۱۸ و۳۲ دقیقه روز یکشنبه درپی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی‌بر گرفتارشدن فردی در دره وردیج، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸۰ و گروه نجات ۸ را به سوی محل حادثه در بزرگراه شهید خرازی، جاده وردیج واریش اعزام کرد.
داود فدایی، رئیس آتش‌نشانان اعزامی که در محل حادثه حضورداشت، درباره جزئیات این عملیات گفت: «در محل حادثه فردی به علت ناتوانی در هدایت موتورسیکلت با گاردریل حاشیه مسیر برخورد و به اعماق دره ۱۰۰ متری سقوط کرده بود. آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه بلافاصله ایمن‌سازی محل حادثه را آغاز کردند و در عملیاتی حساس با تلاش بی‌وقفه و با استفاده از تجهیزات لازم شخص گرفتار در دره را به بیرون هدایت کردند.»
فدایی ادامه داد: «آتش‌نشانان با انتقال شخص به سطح زمین و تحویل به عوامل اورژانس به عملیات خود پایان دادند.»


صاعقه در قلعه‌گنج یک کشته برجا گذاشت
مردی سی‌ودو ساله در منطقه آهوان شهرستان قلعه گنج بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
مهدی شهسواری، فرماندار قلعه‌گنج در این‌باره گفت: «ظهر روز یکشنبه چهار کشاورز در روستای آهوان چاه‌مازگی قلعه‌گنج مشغول کار بودند که دچار صاعقه‌زدگی می‌شوند. در این سانحه جوانی سی‌ودو ساله به نام حسین خارائی به علت سوختگی و شدت جراحات در دم فوت می‌کند.» فرماندار قلعه گنج ادامه داد: «سه کشاورز دیگر که بر اثر شدت صدای رعدوبرق کمی گیج شده بودند، از این سانحه جان سالم به‌درمی‌برند.» روستای آهوان منطقه‌ای دشتی-کوهستانی و در فاصله ۲۲کیلومتری قلعه‌گنج واقع شده است.


تعداد بازدید :  175