شماره ۱۹۳۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
سندروم حاد تخیلی

 آرزو درزی

اشتباه نکنید، امروز نمی‌خواهیم در مورد آن بیماری لعنتی صحبت کنیم؛ چراکه سازمان بهداشت جهانی، V.behdasht، کانال تلگرام اصلی پروفسور سمیعی، طب سنتی حکیم طهرانی‌کیا و ویس‌های محرمانه دریافتی از بیمارستانی در قم، به اندازه کافی برای آگاه‌سازی شما تلاش می‌کنند؛ دیگر ما هرچه بگوییم توضیح واضحات است.امروز قرار است در مورد چیز دیگری صحبت کنیم. چیزی که در روزهای قرنطینه و تنهایی که با هیچ‌کس معاشرت نمی‌کنیم و در تنهایی غوطه‌وریم، به سراغ‌مان می‌آید و همه‌ ما با آن دست به گریبانیم. امروز می‌خواهیم در مورد «تخیل» صحبت کنیم.
این تخیلات معمولا از آفت‌های دسترسی به اینترنت و فیلترشکن است. این‌قدر بی‌پرده در معرض همه چیز قرار می‌گیرید که تخیل به سراغ‌تان می‌آید. همین می‌شود که یکهو احساس می‌کنید گُر گرفته‌اید و بدن‌تان داغ شده است. حس می‌کنید حال‌تان سرجایش نیست و بعد از چندثانیه، مطمئن می‌شوید که شما هم مبتلا شده‌اید. سریع می‌گردید یک تب‌سنج پیدا می‌کنید و می‌گذارید زیر زبان‌تان، یا زیر بغل‌تان، یا هرجایی از بدن که فکر کنید، حرارت بیشتری متصاعد می‌کند. چشمان‌تان را می‌بندید و چند دقیقه منتظر می‌مانید. وقتی تب‌سنج را بیرون کشیدید و دمایش راچک کردید، می‌بینید که به ۳۷ هم نمی‌رسد.
اگر این ماجرا برایتان آشناست، شما هم به «سندروم حاد تخیلی» مبتلا شده‌اید؛ چراکه در لحظات تخیل، یک ذره تپش قلب و یک ‌ریزه‌ گُرگرفتگی طبیعی است که شما آن را هم نداشته‌اید، بنابراین مشکل‌تان حاد است.
علایم دیگری هم از این سندروم تخیل وجود دارد که خوشبختانه تشخیص آن را ساده می‌کند. مثلا اگر احساس کردید که به سختی نفس می‌کشید، پتو را از روی صورت‌تان کنار بزنید. اگر مشکل رفع شد، شما مبتلا هستید، حتی ممکن است احساس کنید که دچار ضعف و بی‌حالی شده‌اید. در این شرایط کافی است از خودتان بپرسید که آیا من، قبلا هر روز ساعت 6 صبح باانرژی از خواب بیدار می‌شده‌ام و ورزش می‌کرده‌ام؟ اگر جواب‌تان به این سوال هم منفی بود، با خیال راحت به ضعف و بی‌حالی‌تان در فراخنای رختخواب ادامه دهید و بدانید همه چیز نرمال است.
برای این سندروم هنوز راه درمانی کشف نشده است. تا سازمان بهداشت جهانی به خودش بیاید و یک مقاله‌ای، چیزی در این باب منتشر کند، شما علی‌الحساب کمتر آمار و اخبار را دنبال کنید، بیشتر دست‌تان را بشویید، بیشتر آب و آب‌پرتقال بنوشید و از خانه هم بیرون نروید. اگر هم تخیل خیلی بهتان فشار آورد، یه دوش آب گرم بگیرید و به رختخواب برگردید.


تعداد بازدید :  250