شماره ۱۹۳۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
منهای سینما

  دیوان پروین اعتصامی، شاعر نامدار ایرانی را جلال علوی‌نیا به زبان فرانسه ترجمه و انتشارات‌ هارتمان در فرانسه آن را منتشر کرد. انتشارات ‌هارتمان در فرانسه با ۴۵‌سال سابقه در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌ در حوزه علوم انسانی پیش از این چند اثر از نویسندگان و شاعران ایرانی را در ضمن مجموعه «ایران در گذر» منتشر کرده بود. جلال علوی‌نیا نیز پیش از این ترجمه اشعار فروغ فرخزاد و رباعیات عطار نیشابوری را توسط انتشارات نامه‌های ایرانی منتشر کرده بود.

  جک گلیسون، بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» پس از 6 ‌سال با سریالی کمدی به دنیای بازیگری برمی‌گردد. او قرار است برای اولین‌بار از ‌سال ۲۰۱۴ به این سو در سریال کمدی «سارا پاسکو» بازی کند. گلیسون پس از پایان کارش در سریال «بازی تاج و تخت» گفته بود که بازیگری را کنار می‌گذارد و می‌خواهد تحصیلات آکادمیک خود را کامل کند، اما اخیرا اعلام شده که این بازیگر ۲۷ ساله یکی از بازیگران پرشمار سریال جدید پاسکو است و این در فضای مجازی باعث شادمانی هواداران او شده است.

  شب شعر طنز «در حلقه رندان» که در روال عادی خود آخرین یکشنبه‌های هر ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود، در نوبت یک‌صد و شصتم خود به منظور توجه به حفظ سلامت مخاطبان و پیشگیری از شیوع کرونا، به صورت ضبطی از آپارات پخش خواهد شد.

  به گزارش سایت «بیپ توینز» نسخه فیزیکی آلبوم «خراسانیات» اثر منتشرنشده استاد شجریان و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان امروز منتشر می‌شود. این آلبوم که قرار بود دوشنبه نوزدهم اسفندماه منتشر شود، به گفته سایت «بیپ توینز» به علت محدودیت تردد و مشکلات به‌وجود آمده‌ با 24 ساعت تأخیر منتشر خواهد شد. آلبوم «خراسانیات» اثر شنیده‌‌نشده‌ای است با صدای محمدرضا شجریان و آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان که در آن از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار بهره گرفته شده است.

  نشریه نیویورک‌تایمز فهرست هفتگی از رمان‌های پرفروش بخش‎ (hard cover) ‎ منتشر کرده که در این بین نام اثر جدید «جیمز ‏پترسون» نویسنده مشهور آمریکایی بار دیگر در صدر فهرست دیده می‌شود. «جیمز پترسون» که برای خلق رمان‌های ماجراجویانه ‏و جنایی مشهور است، این بار برای نگارش رمان «نقطه کور» به همراهی «جیمز او بورن» بار دیگر به رتبه نخست فهرست ‏پرفروش‌های داستانی راه یافته است‎.


تعداد بازدید :  230