شماره ۱۹۳۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
گزیده اخبار

فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی برای مقابله با کرونا اعلام شد
[ایسنا] با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با گسترش آن در شرایط حساس کنونی و تأمین اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گمرک اعلام شده که صادرات ۹ دسته از کالاها را ممنوع کند. بر این اساس، صادرات اقلام حوزه تجهیزات پزشکی با زیرمجموعه ماسک، لباس گان و دستکش ممنوع است. در مجموعه محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده نیز صادرات اقلامی از قبیل آب ژاول، ضدعفونی‌کننده‌ها، صابون و کلیه تعرفه‌های ذیربط آن ممنوع شده است. همچنین صادرات مایعات شوینده و ضدعفونی‌کننده محیط، الکل و کلیه تعرفه‌های ذیل آن، پمپ و پودرزن، شیر مخصوص ظروف اسپری ممنوع است. محصولات حوزه نساجی و سلولزی با زیرمجموعه محصولات منسوج‌نیافته هم صادرات‌شان ممنوع است. از دیگر اقلام ممنوعه صادراتی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور، کاغذ تیشو، دستمال کاغذی و بهداشتی اعلام شده است. طبق اعلام گمرک، صادرات این اقلام تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سقوط قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب
[ایلنا] نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: «درحال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران 350 تومان زیر نرخ مصوب 8‌هزارو 550 تومان خریداری می‌شود، درحالی ‌که هزینه تمام‌شده تولید برای آنها به 9‌هزار و 700 تا 10‌هزار تومان رسیده است.» حبیب اسدالله‌نژاد با بیان اینکه عرضه مرغ از تقاضای آن پیشه گرفته، ادامه داد: «هرساله برای ایام نوروز میزان جوجه‌ریزی افزایش می‌یابد تا پاسخگوی نیاز مصرف در این ایام باشد. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش بیشتر قدرت خرید مردم، میزان تقاضا سیر نزولی به خود گرفته و درحال حاضر با کاهش مصرف روبه‌رو هستیم.» اسدالله‌نژاد قیمت خرید نقدی هر کیلوگرم مرغ از مرغداران را 8‌هزار و 200 تومان عنوان کرد و ادامه داد: «درحالی هر کیلوگرم مرغ از مرغداران 8‌هزار و 200 تومان خریداری می‌شود که قیمت مصوب آن 8‌هزار و 550 تومان است. این درحالی است که با توجه به افزایش دوبرابری قیمت برخی نهاده‌های تولید مانند جوجه یک‌روزه قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم مرغ 9‌هزار و 700 تا 10‌هزار تومان است. »


هشدار کاهش کیفیت آب در پی افزایش مصرف
[ایسنا] معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: «با توجه به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است، ادامه افزایش مصرف ۲۰ تا ۳۰‌درصدی آب در اکثر شهرها نسبت به مدت مشابه در‌ سال گذشته ممکن است در تولید آب با کیفیت اختلال ایجاد کند، خصوصا اگر رودخانه‌ها سیلابی شوند و کدورت آب ورودی بالاتر از معمول برود.» قاسم تقی‌زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود در این خصوص نوشت: «این روزها مصرف آب به‌طور متوسط در سطح کشور حدود ۲۷‌درصد افزایش را نشان می‌دهد و از ۹‌میلیارد به ۱۱.۵‌میلیارد مترمکعب (دو ونیم‌ میلیارد مترمکعب افزایش) رسیده است. اگر هر فرد روزانه ۱۲بار دست‌هایش را با روش صحیح شستن دست‌ها در ۲۰ ثانیه بشوید، ۲۴ لیتر آب مصرف می‌کند. با بستن شیر آب در ابتدا و دوباره بازکردن آن بعد از ۲۰ثانیه، هر فرد روزانه این مقدار از آب آشامیدنی را صرفه‌جویی خواهد کرد.»


تعداد بازدید :  243