شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
مکث

اختلاف مرگبار در طارم
[شهروند] اختلاف و درگیری بر سر مسأله زمین باغ در شهرستان طارم، یک کشته برجا گذاشت‎. ‎این ‏حادثه حوالی ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه بیستم اسفندماه در اطراف روستای جزلان‌دشت این ‏شهرستان اتفاق افتاد‎.
مقتول پسر سی‌وهشت‌ساله، متاهل و دارای دو فرزند بود که بر اثر اصابت فشنگ ساچمه‌ای سلاح شکاری به ‏ناحیه ران به شدت مصدوم و پس از مداوای اولیه به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت‌الله ‏موسوی زنجان منتقل شد،  اما تلاش پزشکان معالج نتیجه نداد. ‏قاتل که پنجاه‌ودوساله است پس از ارتکاب جنایت از محل متواری شده که پلیس در پی دستگیری این ‏متهم فراری است‎.پلیس با اعلام این خبر از کسانی‌که از محل اختفای این متهم اطلاع دارند، خواست اطلاعات خود را ‏در اختیار مأموران قرار دهند تا نسبت به دستگیری متهم اقدام شود‎.
بامداد پنجشنبه یکم اسفند ماه نیز یک جوان زنجانی به دست دوست خود و با ضربات وارده با چاقو ‏به قتل رسید و قاتل نیز در کمتر از ۲۰ ساعت شناسایی و دستگیر شد‎.
از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ قتل در این استان اتفاق افتاده است که تمام قاتلان به غیراز قتل اخیر از ‏سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر و پس از اعتراف به جنایت، تحویل قانون شده‌اند تا مورد اعمال ‏قانون قرار گیرند.

دستگیری توزیع‌کنندگان ماده ضدعفونی آبکی
[شهروند] باندی که در شیراز آب را به جای ماده ضدعفونی نانو آنتی باکتریال بدون رنگ و بدون بو ‏توزیع می‌کرد، دستگیر شد.
در پی شکایت مردم مبنی بر خرید و استفاده ماده ضدعفونی نانویی و مشکوک بودن به این ماده، ‏ضمن آزمایش نمونه‌ای از آن، مشخص شد این ماده آب است.
با بازجویی فروشنده نهایی مشخص شد آب در مخزن‌های20لیتری به صورت پلمپ شده ‏توسط پنج واسطه دست به دست و در آخر هر 20لیتری به قیمت ۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ‏تومان به مردم فروخته می‌شد. برخی فروشندگان هر ۲۰ لیتری را در ظروف شیشه‌ای ۵۰۰سی‌سی ‏به قیمت ۳۰‌هزار تومان می‌فروختند. سرشاخه این باند چند‌سال قبل ماده ضدعفونی نانویی بدون ‏رنگ و بدون بو را به دانشگاه علوم پزشکی برای تأیید ارایه داده بود و با همین تأییدیه ‏برچسب تهیه و آب را به جای ماده ضدعفونی نانو آنتی باکتریال در بازار عرضه می‌کرد. در این‌باره پنج نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند‎.


پلیس به دنبال ردی از قاتل طلافروش
[شهروند] سارق مسلح با ورود به مغازه طلافروشی در میدان امام خمینی(ره) دزفول ورودی کوچه بقعه ‏شاه رکن‌الدین و تیراندازی به فروشنده اقدام به سرقت مقادیری طلا و جواهرات کرد. بررسی‌ ‏کارآگاهان نشان می‌دهد اسلحه سارق، یک قبضه کلت است که مجهز به صدا خفه‌کن است و ‏سارق پس از شلیک به طلافروش اقدام به جمع‌آوری طلاها  کرد و پس از آن با شکستن شیشه مغازه ‏از آنجا خارج شد و همراه با همدستش با موتور از صحنه متواری شد. اما ‏صاحب طلافروشی که به‌وسیله اورژانس به بیمارستان انتقال یافت به‌علت شدت جراحات وارده ‏درگذشت‎.با اعلام این حادثه به تیم قضائی، دادستان دزفول به محل جرم رفت و دستورات مقتضی را به عوامل ‏اداره آگاهی و انتظامی برای بررسی و پیگیری این جنایت صادر کرد. با توجه به سرنخ‌های به‌دست ‏آمده سارق برای شناسایی و دستگیری در اختیار پلیس قرار گرفت. دادستان دزفول از صاحبان مغازه‌های طلا و جواهر  فروشی خواست ضمن ‏رعایت اصول ایمنی، ساعات مصوب شده برای آغاز و پایان کار این صنف را رعایت کنند.


تعداد بازدید :  359