شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

انتقام‌گیری آتشین از باجناق
[شهروند] مرد جوانی که برای انتقام‌گیری دست به آتش‌زدن خودروی باجناقش زده بود در پایتخت دستگیر شد.
روز دوشنبه، نوزدهم اسفند ماه، حادثه آتش‌سوزی در پارکینگ یک ساختمان در منطقه منیریه به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مخابره شد که تیمی از مأموران عملیات کلانتری و سازمان آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که 2 خودروی برلیانس و پژو 206 و یک موتورسیکلت دچار حریق شدند که پس از مهار این حریق از سوی مأموران آتش‌نشانی، کارشناسان علت حریق را عمدی اعلام کردند و در این مرحله تحقیقات برای دستگیری عامل این آتش‌افروزی آغاز شد.
با توجه به عمدی‌بودن حادثه مأموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که مردی نقابدار با حضور در پارکینگ ساختمان اقدام به آتش‌زدن خودروی برلیانس کرده است که در مرحله بعد و بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های همجوار محل آتش‌سوزی سرنخ پلیسی به دست آمد. در بررسی تصاویر مشخص شد که مرد چهل ساله‌ای از خودرویی پیاده شده و با در دست داشتن یک بطری که حاوی مواد آتش‌زاست به سمت محل حادثه حرکت کرده است که با به دست آمدن شماره پلاک خودرو مأموران با هماهنگی مقام قضائی در همان روز موفق به دستگیری مرد جوان شدند.
متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید گفت: «بعد از 7‌ سال زندگی مشترک با همسرم چند ماه قبل به خاطر اختلافاتی که پیش آمده بود از همدیگر جدا شدیم که عامل این جدایی دخالت‌ها و رفتارهای باجناقم بود. به همین خاطر تصمیم به انتقام‌ گرفتم و با ورود به پارکینگ ساختمان باجناقم خودروی برلیانس او را آتش زدم. متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته است.

پایان سرقت‌های «ناصر» دزده
[شهروند] یکی از قدیمی‌ترین سارقان سابقه‌دار در تعقیب و گریز طولانی مأموران پلیس ۱۴۷ گلبرگ به دام افتاد. ساعت 12 شامگاه شنبه، هفدهم اسفندماه، مأموران گشت پیشگیری کلانتری در خیابان دماوند خودروی پیکان‌وانتی که به صورت یک‌طرفه به سمت تهرانپارس در حال حرکت بود را مشاهده کردند و با توجه به مرموز بودن ماجرا جلوی خودرو را گرفتند اما راننده بدون توقف و پس از برخورد با خودروی پلیس در حالی که گلگیر و درِ خودروی پلیس تخریب شده بود، پا به فرار گذاشت. مأموران به تعقیب خودرو پرداختند و راننده در مسیر فرار با یک خودروی پژو 206 نیز برخورد کرد و سعی بر فرار داشت که مأموران پس از شلیک چند تیرهوایی به سمت خودروی وانت تیراندازی کردند و یکی از گلوله‌ها به قسمت باک بنزین اصابت کرد و راننده به‌ناچار خودرو را متوقف و با پای پیاده شروع به فرار کرد. یکی از مأموران با برداشتن کپسول آتش‌نشانی اقدام به خاموش‌کردن آتش کرد و یکی از افسران به تعقیب مرد جوان رفت که متهم پس از ورود به خانه‌ای از مسیر پشت‌بام به فرار خود ادامه داد تا اینکه مأموران پلیس با تیراندازی‌های هوایی موفق به دستگیری متهم شدند. در بررسی‌ها مشخص شد متهم یکی از سارقان حرفه‌ای و دارای 15 سرقت است که 2 برادر این متهم نیز به جرم سرقت در زندان هستند و ناصر که به تازگی از زندان آزاد شده در اولین نقشه سرقتش دستگیر شده است. متهم در بازجویی‌ها ادعا کرد که قصد داشته پس از سرقت خودروی وانت با آن کار کند که دستگیر شد. متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته است.

رمالی با ادعای درمان کرونا
[شهروند] رمال حرفه‌ای با ادعای درمان بیماری کرونا در میانه دستگیر شد. در پی وصول گزارشی ‏مبنی بر اینکه زنی در خانه‌اش، اقدام به رمالی و دعانویسی با ادعای درمان بیماری کرونا می‌کند، پلیس ‏این فرد را دستگیر کرد. متهم در اعترافات خود گفت که با وعده‌ درمان انواع بیماری‌ها ‏و حتی کرونا، بخت‌گشایی و باز کردن درهای خوشبختی، حل مشکلات و برآورده کردن حاجات و ‏افزایش مهر و محبت، شهروندان را اغفال و اقدام به رمالی و فالگیری می‌کرده است.

 


تعداد بازدید :  345