شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
کوچه اول
پرسش‌های یک کارمند در روزهای اپیدمی

  آرزو درزی
اگر کارمند مراکزی هستید که تعطیل یا دورکار نشده‌اند، احتمالا در این مورد سوالاتی برایتان پیش آمده. در این مطلب سعی می‌کنیم ابهامات شما را رفع کنیم و برایتان توضیح دهیم که چرا بهتر است سرکار بروید. اگر در روزهای آینده تعطیل شدید هم یک مطلب در فواید تعطیلی برایتان می‌نویسیم. نگران نباشید.
1. احتمالا سوال اولتان این است که چرا شما را تعطیل نکرده‌اند. جواب مشخص است، چون کار شما مهم است و اگر شما سرکار نباشید، بخشی از چرخه تولید و اقتصاد مملکت می‌خوابد.
2. سوال دوم این است که حالا چرا نمایندگان ملت تعطیل شده‌اند، اما خود ملت نه؟ پاسخ این سوال، در پاسخ پرسش قبلی نهفته است. باشد که پند بگیرید و سریع بروید سراغ سوال بعدی.
3. خیلی از شما از این موضوع شکایت داشتید که چرا در محل‌های کار شما، محلول‌های ضدعفونی و ماسک و دستکش توزیع نمی‌شود. اما در محل کار نمایندگان ملت، پک بهداشتی توزیع شده. پاسخ این سوال هم واضح است: نمایندگان باید سالم بمانند تا بتوانند برای تهیه پک‌های بهداشتی شما، بودجه‌ تصویب کنند. این‌بار را تحمل کنید، ان‌شاءالله در اپیدمی‌های بعدی جبران می‌کنند.
4. اما مهم‌ترین موضوع در بحث دورکاری، مفهومی است به نام اینترنت. شمایی که دم از دورکاری می‌زنید، احتمالا فکر سرعت اینترنت را نکرده‌اید. با این وضعی که الان وجود دارد، یک جلسه اسکایپی یک‌ساعته، به اندازه هشت ساعت مفید کاری از شما زمان خواهد گرفت. بنابراین اگر دورکار شوید، علاوه بر اینکه هیچ کاری از پیش نمی‌رود، اعصاب و روان‌تان هم به باد فنا خواهد رفت.
5. اگر هنوز ابهامات‌تان رفع نشده و به نظرتان حق‌تان نیست که سرکار بروید، برای شما یک بسته پیشنهادی هیجان‌انگیز داریم. یک سلفی از خودتان بگیرید، درحالی ‌که خیلی خوشحال و خندان هستید و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده، در ویدیو با افتخار اعلام کنید که کرونایی هستید. این‌جوری احتمالا تا‌ سال آینده خانه‌نشین می‌شوید. البته این روش کمی ریسک دارد؛ چون دسترسی به تست کرونا، کار هرکسی نیست.


تعداد بازدید :  404