شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
پیوند ناگسستنی کرونا با لیگ‌برتر فوتبال
رئیس کمیته مسابقات فوتبال به «شهروند» می‌گوید برنامه لیگ با ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ شده است

[شهروند] در روزهایی که تیم‌های لیگ‌برتری در بلاتکلیفی محض قرار داشتند و به دنبال اعلام برنامه ادامه مسابقات لیگ بودند، سازمان لیگ هم دست به کار شد و برنامه سه هفته آتی مسابقات را با وجود فروکش‌نکردن بحران ویروس کرونا در ایران روی سایت خود قرار داد. استارت دوباره لیگ‌برتر فوتبال از 14 فروردین‌ماه تصمیمی است که سازمان لیگ با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گرفته، اما قطعا مخالفان زیادی خواهد داشت.

فولاد- استقلال؛ افتتاحیه لیگ در ‌سال 99
لیگ‌برتر بعد از پایان هفته بیست‌ویکم که 8 و 9 اسفند برگزار شد، به خاطر فشارهایی که وجود داشت، با تصمیم مسئولان موقتا تعطیل شد تا بلکه با شروع ‌سال 99 بحران ویروس کرونا در سراشیبی قرار بگیرد. با اینکه طی روزهای گذشته خیلی اخبار مربوط به کرونا خوشایند و امیدوار‌کننده نبوده، اما مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند بعد از پایان نوروز99، لیگ را دوباره از سر بگیرند. طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ فولاد-استقلال دیدار افتتاحیه لیگ در‌ سال 99 را برگزار می‌کنند. این بازی از هفته هفدهم لیگ معوقه بوده، از ساعت 17 و30دقیقه روز 14 فروردین‌ماه در ورزشگاه فولاد آره‌نا برگزار خواهد شد و از روز بعد یعنی 15 فروردین هم بازی‌های هفته بیست‌ودوم آغاز می‌شود. سازمان لیگ فعلا برنامه جدید سه هفته از لیگ را اعلام کرده که هفته بیست‌وچهارم طبق این برنامه 27 فروردین به پایان می‌رسد. با توجه به لغو بازی‌های ملی و همچنین تعویق لیگ قهرمانان آسیا فعلا دست مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری منظم مسابقات با حضور همه تیم‌ها باز است.

برگزاری فوتبال بدون توجه به هشدارها
اظهارنظری از وزیر بهداشت منتشر شده که طبق اعلام او تا 20 فروردین‌ماه اوج بحران درباره ویروس کرونا وجود دارد و بعد از آن نمودار مربوط به این ویروس شکل کاهشی به خود می‌گیرد. با وجود این، مسئولان فوتبال ایران گویا خیلی توجهی به هشدارها نداشتند و تصمیم گرفتند لیگ‌برتر را از 14 فروردین استارت بزنند. با اینکه بازیکنان فوتبال و خیلی از مربیان و باشگاه‌ها خواستار این بودند تا از‌بین‌رفتن کامل ویروس کرونا در ایران، لیگ برتر از سر گرفته نشود، سازمان لیگ به خاطر نگرانی از تمام‌کردن به‌موقع مسابقات برنامه جدید را اعلام کرده است.

لیگ ایران جلوتر از سری‌آ
کرونا در ایتالیا هم مثل ایران به یک بحران تبدیل و باعث تعطیلی مسابقات فوتبال شده است. گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا پس از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای فدرال، اعلام کرد که برای به سرانجام‌رساندن فصل جاری مسابقات سری‌آ با توجه به شرایط موجود سه راه درنظر گرفته شده است: 1- پایان‌یافتن کل مسابقات و نامشخص‌بودن قهرمان و صرفا اعلام تیم‌هایی که سهمیه لیگ‌های اروپایی را برای فصل بعد کسب کرده‌اند. 2- تعیین قهرمان با استناد و توجه به جدول فعلی. 3- برگزاری بازی‌های پلی‌آف برای تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده در خارج از ایتالیا.در واقع ایتالیایی‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند درکشور خود به هیچ‌وجه سری‌آ را ادامه دهند، چون کرونا به این زودی از بین نخواهد رفت، اما فدراسیون ایران از همتای ایتالیایی خود پیشی گرفته و در این روزهای بحرانی می‌خواهد هرطور شده، لیگ را تمام کند.

سکوت عجیب آقای سخنگو
برای اینکه از چرایی تصمیم فدراسیون فوتبال باخبر شویم و واکنش ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در ورزش را در این رابطه بدانیم، با مهرزاد خلیلیان، سخنگوی این ستاد تماس گرفتیم. او که سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی را هم برعهده دارد، حاضر به پاسخگویی به «شهروند» نشد! خلیلیان اعلام کرد در این‌باره نمی‌تواند نظری بدهد؛ درحالی ‌که مسابقات فوتبال پیش از این با نظر ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا لغو شده بود.

مهدی: تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم
سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برخلاف خلیلیان به ابهام‌های اعلام برنامه لیگ‌برتر پاسخ داد. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «تصمیم به شروع دوباره لیگ‌برتر از تاریخ 14 فروردین‌ماه با هماهنگی کامل با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش بوده است. ما نمی‌توانیم خودسرانه تصمیم بگیریم و با مسئولان هماهنگ هستیم؛ همان‌طور که پیش از این هم با تصمیم این ستاد مسابقات در ابتدا بدون تماشاگر برگزار شد و سپس لغو شد. حالا هم با وجود اعلام برنامه، اگر تصمیم جدیدی تا زمان شروع دوباره لیگ‌برتر در تاریخ 14 فروردین گرفته شود، ما تابع آن هستیم.»


تعداد بازدید :  316