شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

کشف ۳۰‌هزار اثر باستانی از متخلفان
[شهروند] فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از کشف ۳۰‌هزار قلم آثار باستانی خبر داد. امیر رحمت‌اللهی در تشریح اقدامات یک‌ساله یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «در این مدت ۲هزارو۷۰۰ برگ اخطاریه به مجرمان و متخلفان حوزه میراث فرهنگی صادر شده است و از این تعداد صرفا ۴۰۰ مورد منجر به تشکیل پرونده قضائی و ۲هزارو۳۰۰ مورد ناآگاهی مردمی از قوانین و مقررات حاکم بر میراث فرهنگی بود که با تذکرات پیشگیرانه منتفی شد.» او از فیلترینگ ۱۲۰سایت متخلف هم خبر داد: «با رصد سایت‌‌های اینترنتی غیرمجاز و متخلف در حوزه‌‌های مختلف میراث فرهنگی با هرگونه تبلیغات خرید و فروش دستگاه‌‌های فلزیاب به‌شدت برخورد می‌شود.» به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور توقیف ۳۲۰ دستگاه فلزیاب و سایر آلات و ادوات حفاری‌ غیرمجاز را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های عملیاتی مهم این یگان در‌ سال‌جاری دانست.


نام مریم میرزاخانی بر یکی از خیابان‌های برلین
[شهروند] نام مریم میرزاخانی، دانشمند ایرانی به پیشنهاد دانشجویان دانشگاه فنی برلین بر یکی از خیابان‌های این شهر گذاشته شد. به پیشنهاد گروهی از دانشجویان «دانشگاه فنی برلین»(TU Berlin)  در آلمان، نام «مریم میرزاخانی»، دانشمند ایرانی و استاد «دانشگاه استنفورد» (Stanford University) بر یکی از خیابان‌های منتهی به دانشکده ریاضی این دانشگاه گذاشته شد. این کار به صورت نمادین و به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است. مریم میرزاخانی، نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز و استاد تمام دانشگاه استنفورد بود و نام او در میان هفت زن دانشمند منتخب سازمان ملل به چشم می‌خورد که توانسته‌اند تغییری در جهان به وجود بیاورند.


شناسایی و تخلیه ۶٨٨ ملک شهرداری تهران
[شهروند] معاون نظارت شورای شهر تهران می‌گوید شهردار تهران عنوان کرده است که ۶٨٨ ملک دارای انحراف از بند ۶ ماده۵۵ قانون شهرداری‌ها شناسایی شده  و درحال تخلیه است.
شهردار تهران در پاسخ به تذکر معاون نظارت شورای شهر تهران درباره تأخیر در گزارش ساماندهی واگذاری املاک به اشخاص و موسسات از شناسایی و تخلیه ۶۸۸ ملک دارای انحراف از بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد.  افشین حبیب‌زاده با انتشار این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:   
«طبق تبصره دوم «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری از املاک»، شهرداری تهران مکلف است فهرست تمامی واگذاری‌های مغایر با این مصوبه را از ‌سال ۱۳۷۸ حداکثر در مدت سه ماه به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ارایه‌کند که به دلیل ارایه‌نشدن گزارش آن با وجود انقضای مهلت، در تذکری به شهردار تهران خواستار پیگیری مسأله شدم.»


بیش از 2‌هزار محکوم افغانستانی آماده انتقال به کشورشان
[شهروند]  معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری می‌گوید بیش از ۲‌هزار محکوم افغانستانی آماده انتقال به کشور متبوع‌شان هستند. محمود عباسی دراین‌باره گفت: «پرونده بیش از ۲‌هزار نفر از محکومان افغانستانی در دستور کار کمیته است که با توجه به اعلام رضایت محکومان به انتقال، در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین دو کشور، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد آنان را به کشور متبوع‌شان منتقل کند تا ادامه محکومیت‌شان را در زندان‌های افغانستان بگذرانند. درحال رایزنی با مقامات سیاسی و قضائی افغانستان هستیم تا هرچه سریع‌تر این محکومان را انتقال‌دهیم.» به گزارش «ایرنا»، بهمن ماه‌ سال گذشته رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت که انتقال ۶۵۰نفر با توافق وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و افغانستان انجام شده است.


تعداد بازدید :  310