شماره ۱۹۳۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
اطلاعیه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا

با توجه به بحران جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان و به تبع آن ورود و شیوع کرونا در ایران نکات ذیل را برای آگاهی مردم عزیز ایران به اطلاع می‌رساند:   
۱- اقدامات انجام‌شده در مقابله با کرونا متناسب با استانداردهای اعلام‌شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و محققان داخلی درحال انجام است و در این مهم با عنایت حضرت حق و همت شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و محققان داخلی از بالاترین دانش روز جهان برای ریشه‌کن‌کردن این بیماری در کشور استفاده‌‌می‌شود.
۲- علاوه‌بر ظرفیت کامل تمامی دستگاه‌های دولتی، امکانات لجستیک درمانی و بهداشتی در نیروهای مسلح (سپاه، ارتش، ناجا و بسیج) و سایر نهادهای کشور نیز برای درمان در خدمت ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا قرار گرفته است تا در بالاترین ظرفیت ممکن و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مدیریت، پیشگیری و درمان مبتلایان اقدام کنند.
۳- ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در مرکز و استان‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است و نسبت به تأمین نیازها، پشتیبانی از موضوع، پیشگیری و درمان، تمامی مساعی ممکن را با بهره از ظرفیت‌های سه قوه و نهادهای مردمی به کار گرفته است.
۴- در موضوع اطلاع‌رسانی، تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، مطابق استانداردهای جهانی، مسئولیت‌های علمی و شرعی، همچنین طبق دستور صریح و مکرر ریاست‌جمهوری مبنی‌بر شفافیت، دقت و صحت، مبنای کار است و هیچ دلیل و بهانه‌ای از هیچ دستگاهی برای کتمان پذیرفته نخواهد بود.
۵- تنها مرجع رسمی انتشار و اعلام اطلاعات و آمار در موضوع مذکور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و انتشار برخی اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد غیرمرتبط و غیرمسئول و غیرمتخصص که از سر دلسوزی یا ناآگاهی، بعضا مطرح می‌شود، هیچ‌گونه مبنای مستند و علمی ندارد، بنابراین انتظار می‌رود در این شرایط حساس با طرح‌نشدن انگاره‌ها و برداشت‌ها، اطلاعات دریافتی از منابع غیرموثق و غیرمرتبط، مانع از شبهه‌آفرینی و تشدید اضطراب  مردم عزیز ایران شویم.
۶-  ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا خود را متعهد و موظف می‌داند تا مردم را در جریان آخرین اقدامات، آمار و اطلاعات مربوط به این موضوع در سراسر کشور قرار دهد و در این مهم به دلیل مسئولیت شرعی و ملی خود قطعا کوتاهی نخواهد کرد‌. اما بیشترین نیاز را به همراهی مردم در قطع زنجیره شیوع و پیشگیری از ابتلا دارد.
۷- ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا آماده دریافت نظرها و پیشنهادهای هموطنان عزیز، کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان است. عزیزان می‌توانند نکات مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت وزارت بهداشت به نشانی (behdasht.gov.ir) ارسال‌کنند.


تعداد بازدید :  411