شماره ۱۹۳۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
دیپلماسی

قدردانی وزیر خارجه هند از کمک ایران برای بازگشتن زائران هندی
وزیر امور خارجه هند از بازگشت گروه دوم زائران هندی از ایران خبر داد و از حمایت مقامات ایرانی قدردانی کرد‎. سوبرامانیام ‏جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در پیامی توییتری درباره بازگشت زائران هندی از ایران نوشت: «گروه دوم ۴۴ نفری از زائران ‏هندی امروز از ایران بازگشتند. تلاش‌های ما برای بازگرداندن بقیه ادامه دارد‎.» او در ادامه اظهار کرد:  «سفارت هند در تهران و ‏گروه پزشکی ما به فعالیت رضایت‌بخش‌ خود ادامه می‌دهند. از حمایت مقامات ایرانی و شرکت‌های هواپیمایی آنها قدردانی می‌کنیم.»


کمک 2.5‌میلیارد ینی ژاپن به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس جدید
سفارت ایران در توکیو از کمک دولت ژاپن به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا خبر داد‎. سفارت ایران در توکیو با انتشار پیامی ‏در صفحه توییترش از کمک پزشکی ژاپن به ارزش 2.5میلیارد ین[ارز رایج ژاپن] خبر داده و ضمن قدردانی از حمایت دولت ‏ژاپن، مطرح کرد: «برای کنترل کامل شیوع کرونا ویروس جدید، نیاز به هم‌بستگی جهانی است.»


شمخانی: اشتراکاتی میان طرح ترور شهید سلیمانی و ادعای حمله به التاجی وجود دارد
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: «به نظر می‌رسد اشتراکاتی میان طرح ترور سردار سلیمانی و ادعای آمریکا مبنی برحمله به ‏پایگاه التاجی وجود دارد‎.» علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در توییتی نوشت:  «در سفر به ‏عراق از مسئولان این کشور خواستم که دنباله‌های داخلی عملیات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی را شناسایی و معرفی کنند. به ‏نظر می‌رسد اشتراکاتی میان طرح ترور و ادعای آمریکا مبنی برحمله به پایگاه التاجی وجود داشته باشد‎.»


آمریکا وضع اضطراری علیه ایران را تمدید کرد
رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه وضع اضطراری در قبال ایران را به مدت یک‌سال دیگر تمدید کرد‎. دونالد ترامپ، ‏رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کنگره آمریکا که در سایت کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد که ‏وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک‌سال دیگر تمدید می‌کند‎. ‎در این بیانیه آمده است اگر ۹۰ روز پیشتر از تاریخ اعلان ‏وضعیت اضطراری، بیانیه‌ای خطاب به کنگره درباره تمدید این وضع ارسال نشود، وضع اضطراری به صورت ‏خودکار لغو خواهد شد. این وضع اضطراری در پانزدهم مارس ۱۹۹۵ آغاز شد و قرار است به مدت یک‌سال دیگر نیز ادامه ‏یابد‎. ترامپ در این بیانیه مدعی شد ایران امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده را تهدید می‌کند. بنابراین وضع ‏اضطراری علیه ایران باید تمدید شود‎.


تعداد بازدید :  286