شماره ۱۹۳۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
گزیده اخبار

تکذیب تعطیلی پمپ‌های بنزین نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها
[تسنیم] محمد امامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، بسته‌شدن پمپ‌های بنزین، نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها را در استان تهران تکذیب کرد.
او  با اشاره به انتشار اخبار کذب و نادرست در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت: «مردم تحت‌ تأثیر این فضا قرار می‌گیرند و نگرانی‌های آنها تشدید می‌شود اما این در حالی است که به هیچ عنوان این اخبار صحت ندارد و متأسفانه بعضا این اخبار نادرست شرایط نامناسبی را در جامعه ایجاد می‌کند.»
امامی با بیان اینکه طی بازدیدهای انجام‌شده فروشگاه‌ها مملو از اقلام و تجهیزات مورد نیاز شهروندان تهرانی است، ادامه داد: «این روند ادامه خواهد داشت و قرار هم نیست که فروشگاهی بسته شود. همچنین برنامه‌ای برای ارایه خدمات در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.»


خداحافظی با مأموران برق
[ایسنا] مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور قرار شده که مأموران برق تا نیمه دوم فروردین ماه برای قرائت کنتورها به منازل مراجعه نکنند.»
او با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای مقابله با ویروس کرونا در صنعت برق گفت: «طبق روال مأموران صنعت برق تا بیست‌وپنجم اسفند ماه برای قرائت کنتورها به منازل مراجعه می‌کردند اما به دلیل شرایط فعلی کشور برنامه تغییر کرده است و به مأموران توصیه شده است که در شرایط فعلی اخذ اطلاعات از مشترکان به صورت تلفنی انجام شود.»


اعطای وام ضروری به افراد روزمزد
[ایرنا] امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، از کسب‌وکارهای پلتفرمی دعوت کرد در کمپین «کنارهمیم» شرکت کنند. هدف از این کمپین اعطای وام قرض‌الحسنه دو‌میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ ماهه به افراد روزمزدی است که درآمد آنها به‌شدت کاهش یافته و نیاز فوری به حمایت مالی دارند. او گفت: «در این کمپین مبالغ جمع‌آوری‌شده، در قالب وام بدون بهره اعطا شده و پس از بازپرداخت، وام‌ها به حساب حمایت‌کنندگان بازگردانده می‌شود. در نتیجه حمایت حامی، در اصل عواید حاصل از خواب پول بوده و اصل پول او برگشت داده می‌شود.»
معاون وزیر ارتباطات افزود: «پلتفرم‌ها می‌توانند با پیوستن به این‌کمپین از کاربران‌شان در وضع فعلی حمایت کنند. سایر  کسب‌‌و کارها نیز با حمایت مالی از این کمپین (قرض هفت ماهه) در این کار خیر شریک می‌شوند. البته تک تک ما هم می‌توانیم در این کار شریک شویم، چیزی مثل مسئولیت شخصی در برابر جامعه‌ای که بخشی از دغدغه ماست. اطلاعات بیشتر درباره این کمپین در سامانه mehrabane.ir وجود دارد.


تعداد بازدید :  277