شماره ۱۹۳۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
رویداد

این‌بار بوی نامطبوع در لاهیجان پیچید
مسئولان گیلان به‌دنبال دلیل بو

[شهروند] فرماندار لاهیجان درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر طی شب پنجشنبه و از بین رفتن آن، گفت: «تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مراجعه به مراکز درمانی و مسمومیت ناشی از استنشاق بو نداشته‌ایم.» اسماعیل میرغضنفری درباره این بوی مرموز به ایسنا توضیح داد: «این بوی نامطبوع از ساعت 22 و 30 دقیقه شب پنجشنبه در لاهیجان احساس شد و تا چهار بامداد جمعه ادامه داشت و سپس از بین رفت. از همان ساعت اولیه انتشار بو، گروه های مختلف امدادی اعم از شرکت گاز و آتش نشانی را مأمور رسیدگی کردیم، اما تاکنون منشأ خارجی برای انتشار بود پیدا نکرده‌ایم.» به گفته او، انتشار چنین بویی در سطح شهرستان بی‌سابقه بوده است و شامگاه پنجشنبه علاوه بر این بو، مه غلیظی در سطح شهر حاکم بود و اجازه وزش باد و جابه‌جایی هوا را نمی داد. میرغضنفری از مردم لاهیجان خواست دغدغه ای نسبت به این بو نداشته باشند و ادامه داد: «تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مراجعه به مراکز درمانی و مسمومیت ناشی از استنشاق بو نداشته‌ایم. در حال پیگیری عامل انتشار بو هستیم و اقدامات لازم در حال انجام است، اما جای نگرانی برای مردم نیست.»


درخواست از مردم برای همیاری در استرداد وجوه کنسلی سفرها
بعضی آژانس‌های مسافرتی به پلمپ تهدید شدند

[شهروند] رئیس هیأت‌ مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران با درخواست از مردم برای همیاری در استرداد وجوه کنسلی سفرها گفت: «آژانس‌های مسافرتی که پول مردم را عودت نکرده‌اند، به پلمپ تهدید شده‌اند.»
امیرپویان رفیعی‌شاد گفت: «پس از ابلاغ دستورالعمل لغو سفر از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بسیاری از آژانس‌ها بدون کسر جریمه، وجوه مسافران انصرافی را عودت داده‌اند، اما تعداد مطالبه‌گران استرداد کامل وجه زیاد است. از همه هم‌وطنان که قصد سفر نوروزی داشتند، درخواست می‌کنیم به‌طور کامل انصراف ندهند و فقط مطالبه‌گر نباشند؛ زمان سفر را تغییر دهند، چون ایرلاین‌ها، هتل‌ها و کارگزاران خارجی و داخلی، هنوز پول‌ها را عودت نداده‌اند که آژانس‌های مسافرتی آن را کامل به مردم برگردانند.» به گزارش «ایسنا»، او درباره علت رسیدگی به شکایات مردم در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با وجود آنکه معاون گردشگری گفته بود کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایات در ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان به‌طور ویژه باید تشکیل شود، توضیح داد: «مطابق دستورالعمل ستاد سفرهای نوروزی، کمیته رسیدگی به شکایات در ادارات کلی استانی از بیست‌وهشتم اسفندماه آغاز به کار می‌کند و تا پایان تعطیلات فعال است، اما تا آن‌وقت، به شکایت‌ها و مراجعات در انجمن‌های صنفی هر استان رسیدگی می‌شود. ما مطابق دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تمام دفاتر خدمات مسافرتی خواسته‌ایم وجوه دریافتی را بدون کسر جریمه بازگردانند، اما مسأله این است که برخی شکایت‌ها دلیل منطقی ندارد؛ مثلا مسافری برای اواخر فروردین‌ماه بلیت خریده و حالا کنسل کرده و مطالبه وجه داشته است، درحالی‌ که ضوابط دستورالعمل «لغو سفر» آن زمان را دربرنمی‌گیرد و مسافر اصرار دارد وجه را بدون کسر جریمه، کامل دریافت کند.» او درباره تهدید به پلمپ آژانس‌های مسافرتی هم گفت: «هنوز دفتری پلمپ نشده، اما تعزیرات به این کار تهدید کرده است. انتظار داریم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، قوه قضائیه و وزارت صمت همکاری بیشتری با صنف گردشگری داشته باشند. این همه فشار باعث می‌شود دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل شوند و دیگر پاسخگوی مسافر نباشند. در این وضع اگر زمان دهیم تا آژانس کار کند و پول مردم را عودت دهد، بهتر است یا اینکه آنها را پلمپ کنیم و آمار بیکاری را بالا ببریم؟»


تعداد بازدید :  294