شماره ۱۹۳۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
ورود جدی هلال‌احمر به حوزه مقابله با کرونا برای کم کردن بار بحران

سرپرست جمعیت هلال‌احمر از اقدامات این نهاد در حوزه تأمین ماسک، اقلام بهداشتی و برخی داروها، خبر داد و گفت: «هلال ‌احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده تا بخشی از بار را بردارد.»  دکتر کریم همتی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر ‏در حوزه مقابله با کرونا ویروس جدید، گفت: «از روزی که ابلاغ بنده را زدند، بلافاصله با دوستان سازمان داوطلبان هلال‌احمر، ‏جلسه‌ای در زمینه اقدامات درحال پیگیری در زمینه کرونا برگزار کردیم. درحال حاضر بیشترین مشکلی که وزارت بهداشت ‏در زمینه کرونا با آن مواجه است، بحث تهیه و تأمین اقلام بهداشتی مانند ماسک ساده، ‌ماسک چند لایه و مواد ضدعفونی‌کننده ‏است‎.»
‏او افزود: «بر همین اساس طی دو روز گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و ظرفیتی را که از چند روز پیش در کارخانه‌های ‏هلال احمر مانند سها یک، سها دو و سازمان تدارکات برای تولید این اقلام ایجاد شده بود، به مرحله اجرایی رساندیم؛ به‌طوری که ‏مجوزهایی را که نیاز بود تا از وزارت بهداشت اخذ شود، پیگیری کردیم و اقدامات اولیه انجام شد تا بتوانیم نخستین بخش ‏از تولیدی‌های شرکت سهایک را توزیع کنیم که شامل ماسک، مواد ضدعفونی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده است. قرار است شرکت ‏سهایک روزانه حدود ۱۵‌هزار ماسک و حدود 7‌هزار لیتر ژل و مواد ضدعفونی‌کننده ‏تولید کند‎.»همتی گفت: «این اقلام وارد بازار شده است. البته این اقلام بخشی در اختیار وزارت بهداشت و بخشی هم در اختیار داروخانه‌های هلال‌احمر قرار خواهد گرفت.»
همتی ادامه داد: «براساس گزارش‌هایی که از معاونان جمعیت داشتیم، در حوزه اخذ کمک‌های بین‌المللی در زمینه اقلام بهداشتی با ‏مشکلاتی مواجه بوده‌ایم. درحال حاضر هم از سوی کشور چین و هم از طرف کشور قطر کمک‌هایی انجام شده که ‏پیگیری کرده‌ایم و  کمک‌هایشان که شامل اقلامی مانند ماسک، تجهیزات پزشکی و... است،باید کارهایش انجام ‌شود تا به دست مردم برسد‎.» او تأکید کرد: «حدود یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ماسک و تجهیزات پزشکی از سوی چین و همین حدود هم از قطر و یکی از کشورهای آمریکای لاتین به کشورمان ‏کمک شده است‎.»
‏ سرپرست جمعیت هلال‌احمر ایران همچنین به ایسنا گفت: «در عین حال روز گذشته مصوب کردیم انباری بزرگ از ‏جمعیت هلال‌احمر در اختیار وزارت بهداشت که متولی کلی کار است، قرار گیرد تا تمام کمک‌های بین‌المللی در آن گنجانده شود. پیش‌بینی ما این است که با توجه به ارتباط دو سویه‌ای که بین دو طرف وزارت بهداشت و هلال‌احمر وجود دارد، هلال‌‏احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده و بخشی از بار را بردارد. این اقدام از تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا ‏حوزه واردات دارو را شامل می‌شود‎.» همتی در زمینه اقدامات هلال‌احمر در حوزه واردات دارو نیز گفت: «از روز گذشته برای ‏واردات بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران مانند تامی‌فلو درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم برخی اقلامی را که در کشور کافی ‏نیست، وارد کنیم. در عین حال داروهایی که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در داروخانه‌ها و ‏عمدتا در داروخانه هلال‌احمر در تهران توزیع می‌شود که روزانه بین 5 تا 6‌هزار نفر از این داروها استفاده می‌کنند. بنابراین ‏تمام تلاش‌مان این است که تعامل خوبی میان وزارت بهداشت و هلال‌احمر برقرار شود و در روزهای آینده خبرهای خوبی خواهیم ‏شنید‎.»

 


تعداد بازدید :  151