شماره ۱۹۳۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
کشف استعداد طنز در میدان تره‌بار!

مریم پورثانی طنزنویس

می‌گویند اعتمادالسلطنه علاوه بر صدها پست و منصب دولتی که داشت، در دارالفنون هنرجویان را رصد می‌کرد تا شاگردان بااستعداد در زمینۀ نقاشی را شناسایی کند و به دست استادان فن بسپارد. چنانکه میرزا ابوتراب غفاری را در همین پژوهش‌های میدانی خود کشف کرد که بعدها تصویرگری روزنامۀ «شرف» و بسیاری از شاهکارهای چاپ سنگی آن روزگار را در نهایت زیبایی
 انجام داد.
   ما هم همین روش رصد کردن اعتمادالسلطنه را نصب‌العین خود قرار داده‌ایم و در کنار حل کردن صدها مشکل ریز و درشت زندگی به دنبال کشف استعدادهای طنز مملکت هستیم.
   دیروز که با ماسک و دستکش و رعایت تمام نکات بهداشتی رفته بودم میدان تره‌بار، نوشتۀ جالبی توجهم را جلب کرد: «گوجۀ بروبیا!» از غرفه‌دار پرسیدم:«این گوجه جدیده؟» با حاضرجوابی گفت:«نه، همون گوجۀ  خودمونه. اما گفتیم حالا که رفت‌و‌آمد کساده یه اسم خوشگل رُوش بذاریم روحیه‌مون حفظ بشه!»
   و ما مسرور و شادمان از کشف این استعداد طنز 7هزار و 600تومان وجه رایج مملکتی دادیم و یک کیلو گوجۀ بروبیا خریدیم تا بیاییم خانه املتی درست کنیم و بعدش یادداشت طنزی بنویسیم و به این جوان خوش‌ذوق آفرین بگوییم که در این روزهای کسادی رفت‌وآمد،  ویتامین‌ها و املاح لازم برای سلامت جسم و جان شهروندان را با طنازی تأمین می‌کند. خداوند به کسب و کارش برکت بدهد.

 


تعداد بازدید :  310