شماره ۱۹۳۵ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
مکث

آتش‌سوزی مرگبار در پایتخت
[شهروند] آتش‌سوزی مرگبار در خانه‌ای در غرب تهران آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند.
‎ ‎ساعت ۳و۵۲ دقیقه بامداد روز  یکشنبه حادثه آتش‌سوزی در منزلی مسکونی در خیابان حسینی فردوسی، خیابان بیگلو به ‏سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه ‏اعزام شدند.
محل حادثه یک خانه دوطبقه بود که مقدار زیادی ضایعات در هر دو طبقه و بخشی از حیاط آن نگهداری می‌شد‎.
به گفته ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران  دو برادر در ساختمان  سکونت داشتند. ملکی با اشاره به ‏شدت آتش‌سوزی، شعله‌ور بودن منزل مسکونی و حبس دو مرد جوان در محل حادثه، گفت: «آتش‌نشانان هم‌زمان با خاموش کردن ‏آتش به داخل خانه رفتند و این دو نفر را نجات دادند و هر دو را به‌سرعت از منزل خارج کردند‎.»
او ادامه داد: «برادر بزرگ‌تر که حدود ۴۰‌سال دارد، دچار سوختگی از نواحی مختلف بدن شد، اما خوشبختانه زنده ماند و نفر دوم ‏‏(حدوداً بیست‌ساله) بر اثر شدت سوختگی به‌تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داد.


سارقان ساختمان‌های نیمه‌کاره سمنان در تور پلیس
[شهروند] دو سارق  به 13سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر اعتراف کردند. در پی وقوع ‏سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در سمنان، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان شعبه دوم اداره مبارزه با سرقت پلیس ‏آگاهی استان قرار گرفت و در تحقیقات فنی و تخصصی صورت‌گرفته، یک دستگاه خودروی پژو پارس با پلاک مخدوش که ‏سارق یا سارقان برای ارتکاب جرم از آن استفاده می‌کردند، شناسایی شد. چندی قبل و در نیمه‌شب مأموران کلانتری 11 شهدا، خودرو متهمان  را با دو سرنشین شناسایی و توقیف کردند‎.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: «ارزش ریالی اموال سرقتی  برابر نظر کارشناسان  400‌میلیون ریال ‏اعلام شده است و مجرمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند‎.»


کشف شیرهای طلایی هخامنشی در زنجان
[شهروند] حلقه‌های قدرت 3هزارساله در زنجان کشف شد. روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ‏زنجان با اعلام این خبرگفت:  «هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی 3هزار ساله در حین خرید و فروش از قاچاقچیان کشف شد ‏که در میان آنها حلقه‌های قدرت متعلق به هزاره اول قبل از میلاد وجود دارد‎.»
امیر ارجمند افزود: «در عملیاتی، یگان حفاظت استان زنجان با همکاری نیروی انتظامی در یک معامله اشیای تاریخی - فرهنگی ‏موفق به کشف هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی 3هزار ساله و دستگیری ۶متهم شد.» به گفته او در این عملیات چهار ‏فروشنده غیربومی و دو خریدار بومی درحال معامله این اشیا در حومه شهر زنجان بودند که همگی بازداشت شدند‎.
امیرارجمند درباره اشیای کشف شده هم توضیح داد: «چهار حلقه قدرت، یک قطعه منقش مفرغی، یک لیوان شیشه‌ای و دو کاسه ‏مفرغی مجموعه آثار به دست آمده از این عملیات است. چهار حلقه موسوم به حلقه قدرت در این مجموعه، یکی از جنس مفرغ و ‏دیگری از جنس نقره است و دو حلقه‌ای که روکش طلا دارد به خاطر فرم و طرح شیر روی آن شبیه حلقه‌های دوره هخامنشی ‏است‎.» به گفته این مسئول، دو کاسه مفرغی 3هزارساله بوده و یک لیوان شیشه‌ای متعلق به قرون اولیه اسلامی، از دیگر آثار به‌دست ‏آمده در این کشفیات است‎.


تعداد بازدید :  176