شماره ۱۹۳۵ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
منهای سینما

 عباس تهرانی، هنرمند پیشکسوت ساز قره‌نی و مؤلف کتاب «آهنگ‌های فولکلور» که سال‌های زیادی را صرف فعالیت‌های متعدد پژوهشی و اجرایی موسیقی کرد، درگذشت.  
 کرونا به مراکز فرهنگی مهم نیویورک نیز رسید و چند مرکز مهم ازجمله «موزه هنر متروپولیتن»، «موزه هنر مدرن»، «موزه هنر آمریکایی ویتنی»، سالن «اپرای متروپولیتن»، «سالن کارنگی» و «سالن فیلارمونیک نیویورک» اعلام کردند در راستای کنترل شیوع ویروس «کرونا» درهای خود را به‌طور موقت به روی علاقه‌مندان بسته نگه خواهند داشت. موزه «متروپولیتن» که یکی از بزرگترین موسسات هنری جهان محسوب می‌شود، بیانیه تعطیل‌شدندش را درحالی منتشر کرد که در آستانه جشن صدوپنجاهمین سالگرد تاسیسش است.  
 دبیر هفته هنر انقلاب با اعلام تغییر زمان معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب به خردادماه 99، نامزدهای کسب این عنوان  و در ادامه 15 نامزد چهره هنر انقلاب را به‌عنوان نامزد کسب عنوان چهره‌سال انقلاب معرفی کرد. نرگس آبیار، سعید اسماعیلی،  جواد افشار، وحید چاووش، سیدمحمود رضوی، حسن روح‌الامین و... چهره‌های مدنظر این نهاد فرهنگی هستند. گفتنی است که به منظور حفظ سلامت مخاطبان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آیین معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب اسلامی که همه ساله در سالروز شهادت شهید آوینی در نوزدهم فروردین برگزار می‌شد، در ششمین دوره برگزاری خود به خردادماه ‌سال 99 موکول شده است.
  گالری مجازی نخستین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» با نمایش ۳۶۸ اثر از هنرمندان ۵۳ کشور جهان در سایت ایران کارتون آغاز به کار کرد. در این گالری مجازی کشور چین با ۳۲ هنرمند رکورددار است و پس از آن، ۲۷هنرمند از ایران، ۱۵ هنرمند از هندوستان، ۱۲ هنرمند از ترکیه، ۱۰ هنرمند از اوکراین، ۹ هنرمند از لهستان، ۷ هنرمند از صربستان و ۶ هنرمند از ایتالیا در مسابقه بین‌المللی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» شرکت کرده‌اند.
  مدیرعامل خانه تئاتر طی نامه‌ای سرگشاده، پیشنهادهای خانه تئاتر درباره جبران ضرر و زیان اهالی تئاتر به دلیل شیوه کرونا را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، بسته حمایت مالی «پرداخت بلاعوض به گروه‌ها، هنرمندان، اعضای خانه تئاتر، تماشاخانه‌ها و مشاغلی که در تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار تنگی در معیشت و... شده‌اند»، بسته حمایت اعتباری شامل «لغو مالیات، عوارض شهری، قبوض انرژی و ...»، بسته تسهیلات ارزان بانکی، بسته جبران بیمه‌ای و پرداخت حقوق ایام بیکاری، بسته حمایت بهداشتی و بسته حمایت معیشتی شامل اهدای بسته ارزاق عمومی بخشی از پیشنهادهای شهرام گیل‌آبادی برای جبران خسارات کرونایی تئاتری‌هاست.
  بخش ویژه «کرونا» به دومین دوره جایزه ادبی «جمالزاده» اضافه‌شد. بخش ویژه «کرونا» در این جایزه ملی زیرمجموعه بخش «زندگی‌نگاره و ناداستان‌ها» تعریف شده است و علاقه‌مندان به ناداستان‌نویسی می‌توانند تجربیات خود را از روزهای کرونا و مواجهه با آن در هر جای جهان در این بخش ثبت کنند. مهلت ارسال آثار به این جایزه تا بیست‌وپنجم فروردین ماه ۹۹ است و مراسم اختتامیه این‌ رویداد تیرماه‌ سال آینده در اصفهان برگزارمی‌شود.


تعداد بازدید :  180