شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
دیپلماسی

تشکر رهبر معظم انقلاب از تدابیر ستاد ملی، وزارت بهداشت و طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا
رهبر معظم انقلاب در پیامی از تدابیر ستاد ملی، و وزارت بهداشت و طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تشکر کردند‎. رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقومه‌ای، تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت را برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا برای همه ‏لازم‌الاجرا دانستند و تأکید کردند: «طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه‌ علمی و همراه با انگیزه‌های دینی و جهادی و ‏انسانی است‎.»
متن مرقومه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است‎:
بسمه تعالی
دفتر‎
از زحمات وزیر محترم و همکاران در این گستره‌ وسیع تشکر شود. تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از ‏گسترش بیماری برای همه لازم‌الاجرا است. طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های ‏دینی و جهادی و انسانی است،‌ طرحی کارآمد است و همان چیزی است که بلا را به نعمت و تهدید را به فرصت تبدیل خواهد کرد ‏ان‌شاءالله‎.
‎ از خداوند متعال توفیق و پاداش برای این جهادگران مسألت میکنم.
‎ ‎‏۲۵‏‎ ‎اسفند ۹۸‏


آیت الله سیدهاشم بطحایی درگذشت
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت‎. ‎آیت الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ‏ دار فانی را وداع گفت. او از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید ‏بهشتی قم بستری شده بود‎. او متولد‌سال ۱۳۲۰ در گلپایگان بود و علاوه بر نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در ‏دوره‌ای نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلپایگان نیز بود‎.


فرمانده سپاه در قرارگاه زیستی: سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی گرفته است
سردار سلامی در ارزیابی موضوع کرونا در شهرهای مختلف گفت:   «همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش ‏واقعا جنگی گرفته‌اند‎.» فرمانده کل سپاه پاسداران به صورت ویدیوکنفرانس در قرارگاه زیستی با فرماندهان سپاه در شهرهای ‏مختلف موضوع کرونا را بررسی و ارزیابی کرد و گفت: «همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش واقعا جنگی ‏گرفته‌اند‎.» سردار سرلشکر حسین سلامی گفت: «حضور رهبری و کلام‌شان و توصیه‌هایشان در این شرایط برای ما بسیار آرامش‌بخش و نجات‌بخش و نعمت بزرگی است و رهبر معظم انقلاب با تأکید بر امداد و کمک به مردم در شرایط سخت، شرایط ‏اضطرار و شرایط بحرانی؛ برای ما فرمان می‌دهند و ما در همان ابتدای حادثه به فضل الهی حضور پیدا کردیم و در همان موج ‏اولیه سپاه پاسداران در لبه جلوی پیکان و در کنار جامعه پزشکی فداکار و مومن به مستهلک کردن موج اولیه این ویروس ‏پرداخت.»

 


تعداد بازدید :  994