شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
روی خط سینما

 ساخت سریال «آقازاده» که با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. تولید این سریال از 6 ماه پیش آغاز شده و گویا تنها سه هفته به پایان آن باقی مانده بود.   
 اولگا کوریلنکو بازیگر اوکراینی فیلم جیمز باند اعلام کرد که بعد از یک هفته  تب و خستگی به پزشک مراجعه کرده و تست کرونای او مثبت بوده است و هم‌اکنون بعد از پایان بازی در فیلم خلیج سکوت در منزل قرنطینه است. اولگا کوریلنکو از مردم خواست با ماندن در منزل به کاهش این بیماری کمک کنند.   
 بیل دی‌بلاسیو شهردار نیویورک و اریک گارستی شهردار لس‌آنجلس دستور تعطیلی سینماهای این شهرها را در پاسخ به گسترش ویروس کرونا صادر کردند. این نخستین‌بار در تاریخ است که سینماها به دلیلی غیر از آب‌وهوا تعطیل می‌شوند. نیویورک‌سیتی یکشنبه مجبور شد یک قدم دیگر هم بردارد و آن بستن همه رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و سالن‌های کوچک کنسرت بود. این تعطیلی از سه‌شنبه ۹ صبح آغاز می‌شود و تا بیستم آوریل (یکم اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. رستوران‌ها تنها می‌توانند غذا برای بردن سرو کنند.   
 نگرانی از شیوع ویروس کرونا در میان مخاطبان، مجموعه فروش گیشه هفتگی آمریکای شمالی را به کمترین میزان خود در ۲۰‌سال اخیر رساند. مجموع فروش گیشه هفتگی سینماهای آمریکای شمالی به سبب شیوع ویروس کرونا، تعطیلی برخی سالن‌ها و همچنین ظرفیت محدود برخی سینماهای دیگر به ۵۵.۳‌میلیون دلار رسید. پیش از این در ‌سال ۲۰۰۰ میلادی بود که گیشه فروش هفتگی سینمای آمریکا ۴۵.۵‌میلیون دلار را به ثبت رسانده بود.  


تعداد بازدید :  1021