شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
مکث

کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی با فروش خودروی چپی‎ ‎
[شهروند] باند کلاهبرداران که با فروش خودروهای چپی و تصادفی به‌عنوان خودروی نو حدود یک‌میلیارد تومان ‏به جیب زده بودند، به پایان خط رسیدند‎.
دهم اسفندماه پرونده‌ای از سوي شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 16 تهران با موضوع ‏کلاهبرداري برای رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل شد‎.
شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:   «سی‌ام بهمن ماه برای خريد یک خودروی ‏اپتیما از طريق فضاي مجازي با مردی آشنا شدم و در ميدان تره‌بار تهران قرار گذاشتيم. ‏پس از حضور در محل قرار، خودرو را دیدم و فروشنده گفت که خودرو فاقد هر گونه تصادف است. چند نفر ‏کارشناس نيز آنجا بودند و صحت اظهارات او را تأييد کردند.» شاکی در ادامه گفت:   «با توجه به صحبت‌‏های کارشناسان حاضر و فروشنده خودرو به آنها اعتماد کردم و خودرو را خريدم. پس از گذشت چند روز ‏متوجه چپي بودن خودرو شدم و شکایت خود را برای احقاق حق تضییع شده‌ام به دادسرا بردم.کارآگاهان ‏پس از اخذ دلايل و مستندات شاکي با انجام اقدامات پليسي متوجه شدند فروشنده و کارشناسانی که خودرو ‏را به شاکی فروخته‌اند به صورت باندي در سايت‌های مجازی اقدام به خريد و فروش خودروهای تصادفی و ‏چپی به‌عنوان خودروهای سالم مي کنند.»
با ادله و مدارک به‌دست آمده کارآگاهان تيم مبارزه با جعل و کلاهبرداري پايگاه هفتم پلیس آگاهی طي قرار ‏صوري به‌عنوان مشتري و خريدار برای خريد يک خودرو در تاريخ دوازدهم اسفند ماه در محل ميدان تره بار ‏حاضر شدند و به محض حضور سه نفر متهم به اسامي محسن 35 ساله، بابک 40 ساله و جمشید 29 ساله آنها را ‏دستگیر کردند.
پس از دستگیری و انتقال متهمان به پايگاه هفتم پليس آگاهي در بازجويي‌های صورت گرفته، متهم اصلي و ‏سرکرده باند به نام محسن لب به اعتراف گشود و به تعداد هفت کلاهبرداري و اغفال شهروندان از طريق فروش ‏خودروهاي چپي در سايت‌های مجازی اقرار کرد.
محسن در اظهارات خود گفت: «مکانیک و صافکار خودرو هستم. یک روز بابک که از دوستانم است به من ‏مراجعه کرد و گفت می‌خواهد خودروی سراتو خود را بفروشد. با توجه به اینکه در خودروی بابک آثار ‏تصادف بود آن را برایش از نظر ظاهری درست کردم و به او پیشنهاد دادم خودرو را به‌عنوان خودروی ‏سالم بفروشد و با توجه به اینکه پول خوبی از این راه به دست آوردیم به ذهن‌مان خطور کرد که خودروهای ‏چپی و تصادفی را خریده و پس از بازسازی به‌عنوان خودروی سالم بفروشیم و در این کار از جمشید که از ‏دوستان مشترک‌مان بود نیز کمک گرفتیم‎.»
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «ارزش ریالی که این باند کلاهبرداری از این طریق ‏به دست آورده‌اند بیش از 8‌میلیارد ریال است که با اطلاع‌رساني‌هاي انجام شده شکات شناسايي شدند و با ‏تکميل پرونده متهمان با دستور مقام قضائی و صدور قرار وثیقه روانه زندان شدند‎.»


حمله مسلحانه مردان ناشناس‎ ‎
[شهروند] پسرجوانی در حمله مسلحانه افراد ناشناس در محله شهرک توحید بانه به ‏ضرب گلوله کشته شد‎.
این حادثه ساعت پایانی شامگاه یکشنبه در مقابل در خانه مقتول رخ داد. هنوز ‏هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد چگونگی وقوع این حادثه و علت آن در دست نیست، ولی ‏تحقیقات پلیس دراین‌باره آغاز شده است. پلیس درصدد شناسایی ضارب یا ضاربان ‏است که بلافاصله از محل جرم متواری شدند. برخی افراد محلی و منابع غیررسمی ‏می‌گویند هدف حمله‌کنندگان، پدر مقتول بوده که از افراد سرشناس و معروف در شهر ‏بانه است ولی به مقصود خود نرسیده و پسرش را هدف قرار داده‌اند‎. شهرستان مرزی بانه با 158‌هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز ‏استان کردستان واقع شده است‎.

 


تعداد بازدید :  995