شماره ۱۹۳۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
«شهروند» از تولید و توزیع ماسک به وسیله داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر گزارش می‌دهد
مشارکت متعهدانه مهم‌ترین مولفه در شکست کرونا
داوطلب تولید‌کننده ماسک: باید در این شرایط با توجه به اصول و اهداف داوطلبی هلال برای یاریگری مشارکت می‌کردیم

[حسام خراسانی] خبر و تصویر تعدادی از داوطلبان که در یک کارگاه کوچک در حال تولید ماسک هستند در روزهای اخیر با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. برخی از کاربران در توصیف این اتفاق «داوطلبان یاریگر» نوشته و آن را تابلویی دوست‌داشتنی از مردم ایران دانستند که نشان‌دهنده وحدت میان آ‌نهاست. انتشار عکس‌هایی از داوطلبان خندان که در فعالیت‌های اجتماعی همراه شدند، در سال‌های جدید در فضای مجازی با بازخوردهای بسیاری همراه شد. گروه‌های مختلف جهادی در میان طلاب و بسیج‌ و اعضای داوطلب سازمان‌های مردم‌نهاد سعی ‌کرده‌‌اند با برنامه‌ریزی در عرصه پیشگیری، تولید و توزیع بسته‌های بهداشتی فعالیت و حضور داشته باشند، اعضای داوطلب جمعیت هلال‌ احمر شهرستان قائن یکی از این گروه‌های جهادی هستند که آستین خود را برای فعالیت داوطلبانه بالا زده‌اند.
بیش از 30 نفر از داوطلبان و جوانان هلال‌ احمر این شهرستان در 4 کارگاه روستاهای گریمنج و قومنجان و شهر‌های قائن و خضری دشت بیاض در حال تولید ماسک هستند. خانم محمدی یکی از این اعضای داوطلب در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «ما داوطلب هستیم، باید در این شرایط با توجه به اصول و اهداف داوطلبی سازمان خود یعنی یاریگری ورود پیدا می‌کردیم. برای همین آستین‌هایمان را بالا زدیم.» به گفته این داوطلب فعال  این کارگاه با استفاده از ظرفیت‌های موجود و موثر داوطلبان هلال ‌احمر و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فعال شده و این مهم از فعالیت انسان‌دوستانه داوطلبان در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کروناست.

تولید روزانه 400 ماسک در قائن
رئیس هلال ‌احمر شعبه قائن از تولید قریب به سه هزار ماسک به وسیله اعضای هلال‌احمر شهرستان قائن خبر می‌دهد. جواد یوسفی درباره تولید ماسک به وسیله اعضای هلال ‌احمر شهرستان قائن گفت: «در حال حاضر کارگاه در شهرستان قائن به‌ منظور تأمین اقلام بهداشتی هموطنان برای مقابله با کرونا با همت داوطلبان و جوانان هلال‌ احمر ماسک تولید می‌کند.» رئیس هلال‌احمر شعبه قائن با اشاره به تولید روزانه 400 ماسک در این کارگاه‌ها افزود که فعالیت این کارگاه‌ها از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون قریب به سه هزار ماسک در آنجا تولید شده است.
 بیش از 30 نفر از داوطلبان و جوانان هلال‌ احمر این شهرستان در 4 کارگاه روستاهای گریمنج و قومنجان و شهر‌های قائن و خضری دشت بیاض در حال تولید ماسک هستند و تاکنون 300 متر مربع پارچه مخصوص در اختیار این کارگاه‌ها قرار گرفته و یک‌هزار و 500
متر مربع پارچه برای تحویل به این کارگاه‌ها خریداری شده و این ماسک‌ها پس از استریل بین اقشار آسیب‌پذیر، مناطق محروم و مشاغل پرخطر به صورت رایگان توزیع می‌شود.

داوطلبی یعنی همراهی با مردم
رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان قائن در گفت‌وگو با «شهروند» ادامه می‌دهد: «در اقدامی خودجوش و انسان‌دوستانه داوطلبان این جمعیت با توجه به نیاز مبرم جامعه به‌خصوص خانواده‌های نیازمند به ماسک در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اقدام به تولید ماسک  کردند. داوطلبان و خیرین در کارگاه‌های دوخت تولید ماسک حضور یافته تا کوچک‌ترین قدم را در این راه بردارند و مانند گذشته در کنار مردم باشند تا از این بحران عبور کنیم. امیدوارم مردم نیز رعایت کنند و در خانه‌هایشان بمانند تا با کمک همدیگر بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.»

استاندارد تولید می‌کنیم
تولید ماسک تنها محدود به داوطلبان شهرستان قائن نیست. داوطلبان شهرهای دیگر نیز در این پویش انسان‌دوستانه مشارکت داشته‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در این زمینه می‌گوید: «با استفاده از ظرفیت داوطلبان هلال‌ احمر و مشارکت فنی و حرفه‌ای اقدام به تولید ماسک کرده‌ایم.» او با تأکید بر استانداردبودن محصولات تولیدشده ادامه می‌دهد: «داوطلبان هلال ‌احمر استان زنجان از زمان شیوع کرونا در همه شهرستان‌ها به روش‌های مختلف در حال انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا هستند. ماسک‌های تولیدی به معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برای توزیع تحویل داده می‌شود. علاوه بر این، داوطلبان هلال ‌احمر در سطح شهرستان‌ها اقدام به خرید و توزیع مواد ضدعفونی در بین خانوارهای روستاهای محروم کرده‌اند.» بنا به گفته مدیرعامل استان زنجان این اقدامات برای رسالت جمعیت هلال‌احمر مبنی بر تأمین سلامت انسان‌هاست.»

توزیع ماسک میان اقشار کم‌درآمد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مشارکت گسترده اعضای داوطلب و جوانان این جمعیت در تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد. مجتبی اکبری می‌گوید: «در پی شیوع ویروس کرونا و نیاز شهروندان به ماسک برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس مرگبار و با توجه افزایش تقاضا و کمبود آن در جامعه و فراخوان مسئولان ذی‌ربط برای تولید حداکثری ملزومات بهداشتی ازجمله ماسک، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر مازندران در اقدامی خودجوش و در زمینه برنامه‌های عام‌المنفعه هلال احمر، تهیه و تولید ماسک را در دستور کار قرار دادند و تاکنون توانستند هزاران عدد ماسک را تولید و در میان مردم توزیع کنند.»
او دریافت و تجمیع ملزومات اهدایی بهداشتی از سوی خیرین و بسته‌بندی آن در پک‌های انفرادی و خانوادگی و توزیع آن در میان جامعه هدف به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار و مددجویان را از دیگر اقدامات داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان برشمرد و تصریح کرد: «تمامی کانون‌های جوانان و خانه‌های داوطلب جمعیت هلال احمر استان با تمام ظرفیت و تلاش حداکثری در زمینه برنامه مهار ویروس مرگبار کرونا مشارکت دارند.»

تولید ماسک قابل شست‌وشو در ابرکوه
رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان ابرکوه هم از اقدام و مشارکت اعضای جوان جمعیت هلال ‌احمر شهرستان در تولید ماسک خبر داد.  خلیل اکرمی گفت: «با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز هموطنان به ماسک، اعضای جوانان این شهرستان با همکاری گروه جهادی در اقدامی خداپسندانه و در زمینه مقابله با این ویروس ماسک پارچه‌ای قابل شست‌وشو تولید کردند.» اکرمی افزود: «مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه سبب بهبود سلامت می‌شود و کار خیر ساده‌ترین راه برای مقابله با استرس و حفظ آرامش است.» رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان ابرکوه گفت:   «مشارکت فعال اعضای هلال‌ احمر استان همچنان ادامه خواهد داشت و مسئولیت‌پذیری همه آحاد جامعه و مشارکت متعهدانه همه اقشار در مهار و کنترل این بحران مهم‌ترین مولفه شکست ویروس کروناست. قرنطینه خانگی بهترین راه پیشگیری از کروناویروس بوده و مردم از حضور بیجا در فضاهای عمومی پرهیز کنند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.»

مشارکت متعهدانه؛ مهم‌ترین مولفه در شکست کرونا
اکبری با تقدیر از تلاش اعضای جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان گفت: «مشارکت فعال اعضای هلال احمر استان همچنان ادامه خواهد داشت و همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند این بحران درواقع  مانور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران است و مسئولیت‌پذیری همه آحاد جامعه و مشارکت متعهدانه همه اقشار در مهار و کنترل این بحران مهم‌ترین مولفه شکست ویروس کروناست.» بنا به گفته نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر،  داوطلبان خانه‌های هلال روزانه هزاران ماسک و لباس سرهمی بیمارستان را در ۳۲۴ کارگاه تولیدی در کشور  تولید می‌کنند و داوطلبان هلال‌ احمر تا چهاردهم فروردین ۵۴۰‌هزار و ۶۷۳ ماسک، ۱۴۷‌هزار و ۳۵۴ جفت دستکش و ۳هزارو۹۳۶ ثوب لباس سرهمی تهیه و اهدا کردند.

 


تعداد بازدید :  186