شماره ۱۹۳۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
دیپلماسی

رهبر معظم انقلاب درگذشت مجاهد فداکار میرزا محمد سُلگی را تسلیت گفتند
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مجاهد فداکار و جانباز سرافراز آقای میرزا محمد سُلگی، راوی کتاب ارزشمند «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:  
بسمه‌تعالی
درگذشت جانباز عزیز و سردار فداکار جناب آقای میرزا محمد سُلگی را به همه‌ کسانی ‌که به ایثارگران دفاع مقدس ارادت می‌ورزند و به همه‌ خانواده‌های شهید و به همه‌ جانبازان و خانواده‌های آنان و همه‌ یادگاران دفاع مقدس و به‌ویژه به همسر فداکار و فرزندان و دیگر بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم.
این مجاهد فداکار در دوره‌ پس از پایان دفاع مقدس نیز با تحمل رنج جسمانی، مجاهدت در راه خدا را ادامه داد تا به لقاء‌الله پیوست. خداوند روح مطهر او را با ارواح طیبه‌ شهیدان محشور کند و مجاور اولیاء‌الله قرار دهد.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۵ فروردین ۱۳۹۹


درخواست اتحادیه اروپا برای تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا
وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار به تعلیق درآمدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر کشورهایی ازجمله ایران در پی شیوع ویروس کرونا شدند.
به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا روز جمعه از اجرای برخی معافیت‌های بشردوستانه حمایت کرد تا تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا و ایران به تعلیق درآید و این کشورها بتوانند در یک فوریت بهداشتی به تجهیزات پزشکی ضروری دست پیدا کنند.
در کنفرانسی مطبوعاتی که از راه دور برگزار شد، آرانچا گونزالس لایا، وزیر امور خارجه  اسپانیا گفت که این موضوع میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانسی ویدیویی که روز جمعه برگزارشد، مورد بحث قرار گرفت و بر سر آن توافق شده است.
گونزالس خاطرنشان کرد که تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده از سوی آمریکا بر کشورهای دیگر «همواره یک ماده قانونی حقوق بشری یا استثنا» دارد که به واسطه آنها تحریم‌ها در مواجهه با یک فوریت حقوق بشری مانند شیوع ویروس کرونای جدید به تعلیق درمی‌آیند. با پیشروی این بیماری همه‌گیر، وزرای اتحادیه اروپا از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مبنی‌بر «ایجاد سازوکارهای موارد استثنایی حقوق بشری برای دست یافتن کشورهای تحت تحریم به تجهیزات ضروری پزشکی» حمایت کردند.


تعداد بازدید :  253