شماره ۱۹۷۰ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

صدور اعلان قرمز برای کلاهبردار فراری
[شهروند]یک کلاهبردار حرفه‌ای پس از اعلان قرمز اینترپل تهران، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
سردار‌ هادی شیرزاد، رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا درباره این پرونده گفت: «در پی اعلام مراجع قضائی، پلیس بین‌الملل ناجا مطلع شد فردی منزل مسکونی متعلق به یک‌نفر دیگر را با اسناد جعلی به فروش رسانده، مبلغ را برداشت کرده و به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده است. بلافاصله موضوع تحت پیگیری قرار گرفت. اینترپل تهران با توجه به ناشناخته‌بودن محل اختفای متهم، علیه او اعلان قرمز صادر و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، مخفیگاه او را شناسایی کرد. برهمین اساس هماهنگی‌های لازم برای ارسال مدارک مورد نیاز برای استرداد متهم صورت گرفت.» رئیس ‌پلیس بین‌الملل ناجا در پایان گفت: «این متهم از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور منتقل و تحویل مقامات قضائی شد.»

مرد ۶۲ساله مصدوم در ارتفاعات لنده نجات یافت
[شهروند] مرد ۶۲ ساله‌ای که بر اثر سقوط از پرتگاه در ناحیه سر و بدن آسیب دیده بود، توسط نیروهای امدادی در یک عملیات ۱۲ساعته نجات یافت.
محسن جلیل، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در این‌باره گفت: «انجام این مأموریت ساعت 13و ۴۳دقیقه ظهر روز دوشنبه توسط نیروهای پایگاه شهرستان لنده آغاز شد. تکنیسین‌های اورژانس پس از حدود پنج‌ساعت پیاده‌روی به منطقه کوه سیاه لنده رسیدند و بر بالین مصدوم حاضر شدند.»رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد ادامه داد: «این فرد در ناحیه سر دچار خونریزی و در پی آن افت فشارخون شده بود. در محل حادثه اقدامات درمانی ازجمله کنترل خونریزی سر، فیکس‌کردن اندام بدن شامل گردن با آتل، سرم‌تراپی و انتقال با لاین بک برد انجام گرفت. انتقال مصدوم تا محل آمبولانس با پیاده‌روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی انجام شد.»رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد عنوان کرد: «مصدوم ۶۲ساله به درمانگاه لنده برای انجام سایر اقدامات درمانی انتقال داده شد.»

آتش‌سوزی گسترده در محل جمع‌آوری ضایعات کارتن و کاغذ
[شهروند] انبار روبازی که محل جمع‌آوری ضایعات کارتن و کاغذ بود، دچار آتش‌سوزی شد که آتش‌نشانان با حضور به موقع حریق را خاموش کردند.
ساعت ۲۵دقیقه بعد از نیمه‌شب دوشنبه در پی تماس تلفنی کارگران یک انبار روباز بزرگ با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و درخواست کمک برای مهار آتش‌سوزی وسیعی که در این مکان رخ داده بود، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲۲، ۸۱ و گروه امدادونجات ۶ به همراه خودروی خاور تنفسی و تانکر حامل آب را به محل آتش‌سوزی در بزرگراه شقایق، خیابان خلازیل جنوبی رهسپار کرد.ناصر شاکری، افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد جزئیات این حادثه گفت: «محل حادثه یک انبار با کاربری جمع‌آوری کارتن و ضایعات کاغذ به وسعت ۲هزار مترمربع بود که نیمی از آن به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع به علت نامعلومی طعمه آتش‌سوزی شد. در جریان این آتش‌سوزی یک تراکتور که در داخل انبار متوقف بود، دچار شعله‌های آتش شد و همچنین آتش‌سوزی به سرعت درحال سرایت و پیشروی به دیگر نقاط انبار و نیز کارگاه‌های مجاور بود. آتش‌نشانان پس از قطع جریان برق و گاز و مجهزشدن به دستگاه تنفسی با استفاده از چند رشته لوله آبده از دو ضلع شروع به خاموش‌کردن شعله‌های آتش کرده و مانع از سرایت آتش به دیگر نقاط انبار و کارگاه‌های مجاور شدند.»
این افسر آماده آتش‌نشانی ادامه داد: «پس از مهار کامل شعله‌های آتش، نیروهای آتش‌نشانی سریعا اقدام به جداسازی اجناس سوخته‌شده، کردند.»
او با اشاره به اینکه علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران درحال بررسی است، گفت: «در این حادثه به هیچ‌یک از کارگران انبار و افراد حاضر در این مکان آسیب جانی نرسید.»


تعداد بازدید :  437