شماره ۱۹۷۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
سینما در انتظار روزهای نگران‌کننده‌تر
نتایج ترسناک یک تحقیق

[شهروند] در روزهایی که حرف و حدیث‌ها و نظرات مثبت و منفی زیادی درباره زمان بازگشایی محدود سینماها وجود دارد، نتایج تحقیقات و نظرسنجی‌های شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد چالش‌های زیادی در مسیر این راه وجود دارد و چشم‌انداز چندان روشنی پیش‌روی تصمیم بازگشایی سینماها جلوه نمی‌کند.
روز گذشته رسانه‌های غربی با انتشار نتایج ناامیدکننده تحقیق جامع شركت معتبر اسکرین انجین عنوان کردند که کمپانی‌های سینمایی باید بیشتر در مورد بازگشایی سینماها فکر کنند. این شرکت در تحقيق جامعى که از ۲۷‌هزار نفر از مردم آمريكا درخصوص فيلم‌ديدن و سينمارفتن انجام داده، به نتایجی نگران‌کننده رسیده است؛ ازجمله اینکه درحال حاضر تنها ٧‌درصد مردم آمريكا حاضر به ديدن فيلم در سينماها هستند. ٥٤‌درصد از آمريكايى‌ها نمى‌دانند كه زمان مناسب حضور در گردهمايى‌هاى پرجمعيت چه زمانی خواهد رسید و ٣٦‌درصد نیز گفته‌اند که ديگر در اين گردهمايى‌ها شركت نخواهند كرد!
همچنین ٤٣‌درصد از مردم عادى و ٥٢‌درصد از سينماروهای حرفه‌ای گفته‌اند وقت بيشترى براى فيلم‌ديدن در خانه مى‌گذارند و ٥٧‌درصد سينماروها هم گفته‌اند بعد از اطمينان از رعایت معيارهاى بهداشتى توسط سینماها به سینمارفتن فکر خواهند کرد.
در این پژوهش آمده که سلامتى عزيزان در وهله اول و سپس اقتصاد مهم‌ترين دغدغه‌هاى آمريكايى‌ها بعد از شیوع کرونا بوده  و در پايان هم نتيجه‌گيرى کرده كه سينماها براى كسب اطمينان مجدد مردم راه درازی در پیش دارند، به‌ويژه آنكه عادت‌هاى فيلم‌ديدن مردم در دوران شيوع كرونا درحال تغيير است.


تعداد بازدید :  237