شماره ۱۹۷۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
منهای سینما

 «هاروکی موراکامی» رمان‌نویس معروف ژاپنی یک برنامه رادیویی را برای کاهش افسردگی‌های ناشی از اعمال قرنطینه در این کشور اجرا می‌کند. در این برنامه رادیویی که هدف اصلی آن بالابردن روحیه ژاپنی‌ها در دوران قرنطینه به سبب شیوع ویروس کروناست، «هاروکی موراکامی» رمان‌نویس تحسین‌شده ژاپنی به پخش موسیقی‌های مورد علاقه‌اش و همچنین پاسخ به پرسش‌های شنوندگان خواهد پرداخت. موراکامی دراین‌باره نوشته است: «امیدوارم قدرت موسیقی بتواند بخشی از ناراحتی‌های مرتبط با قرنطینه را که در دوران شیوع ویروس کرونا روی هم تلنبار شده است، از بین ببرد.»

 بعد از گذشت حدود دو ماه وقفه در تولید پروژه‌های تلویزیونی که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، سریال‌هایی چون «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی، «۸۷ متر» کیانوش عیاری، «خانه امن» به کارگردانی محمود معظمی، «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و طنز «پدر پسری» به همراه مجموعه «عصر جدید»، در روزهای اخیر رسما اعلام کردند که مراحل تولید را در شرایط کرونا و با اعلام رعایت اصول بهداشتی از سر گرفته‌اند. البته برخی پروژه‌ها ازجمله «سلمان فارسی»، هنوز مقدمات ادامه تولیدشان فراهم نشده و علیرضا شجاع نوری، بازیگر نقش سلمان فارسی چندی پیش در آنتن تلویزیون از تعطیلی موقت این پروژه خبر داده بود.

 سوفیا کاپولا، کارگردان سرشناس سینما و برنده اسکار قصد دارد برمبنای رمانی از ادیت وارتون، برای اپل سریال بسازد. این کارگردان قبلا هم با اپل همکاری کرده و فیلم بلند «رو به زوال» را با بازی بیل موری و رشیدا جونز ساخته، اما در زمینه تلویزیون کار زیادی انجام نداده است. کاپولا قبلا تنها نویسندگی و کارگردانی یک برنامه ویژه تعطیلات را برای نتفلیکس انجام داده بود که با عنوان «یک کریسمس خیلی موری‌وار» روی آنتن رفت. ساخت چند برنامه تبلیغاتی برای کریستین دیور و گپ نیز از دیگر کارهای تلویزیونی او بوده است.

 رمان «ویروس» نوشته «استنلی جانسون» پدر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا با وجود واکنش‌ها و انتقادات، تابستان امسال مجددا منتشر می‌شود. این رمان ‌ نخستین‌بار سال ۱۹۸۲ منتشر شد و مدت زیادی از چاپ مجدد آن می‌گذرد. حالا قرار است این کتاب را پس از چندین ‌سال انتشارات «بلک ‌اسپرینگ» به چاپ برساند که این خبر اتهاماتی همچون فرصت‌طلبی را متوجه نویسنده اثر کرده است. این رمان که در ابتدا با عنوان «ویروس ماربورگ» شناخته می‌شد، بر پایه رویدادی واقعی که در اواخر دهه ۶۰ میلادی در آلمان رخ داد، نگاشته شده است. «ویروس» داستان یک متخصص بیماری‌های عفونی را روایت می‌کند که در تلاش برای کشف واکسن ویروسی است که در نیویورک‌ شیوع پیدا کرده است.

 در شرایطی که پخش آنلاین فیلم - تئاترهای ایرانی بیش از ۲۰روز است در پیچ‌وخم صدور مجوز گیر کرده، پخش آنلاین نمایش «فرانکشتاین» محصول «تئاتر ملی لندن» در مدتی کوتاه بیش از سه‌ونیم‌میلیون بار دیده شد. نمایش «فرانکشتاین» که از نخستین آثار معرفی‌شده تئاتر ملی لندن برای پخش آنلاین رایگان در یوتیوب بود، اقتباس‌شده از رمانی به همین نام به نویسندگی مری شلی است که‌ سال ۱۸۱۸ نوشته شده بود و نیک دیر (دارنده جایزه بفتا) نمایشنامه «فرانکشتاین» را براساس آن رمان نوشته است.


تعداد بازدید :  474