شماره ۱۹۷۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

ریزش دیوار قدیمی در شهرری چند خودرو را دفن کرد
[شهروند] ریزش یک دیوار قدیمی روی چند دستگاه خودرو در شهرری  حادثه‌ساز شد.
ساعت 15 و 41 دقیقه روز سه‌شنبه یک مورد حادثه ریزش دیوار روی چند خودرو در شهرری بعد از پل سیمان، خیابان وطن‌پرست به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دیوار قدیمی به وسعت حدودا 30 و ضخامت  نیم متر، روی چهار  خودرو شامل یک خودرو ون، یک  پژو 405، یک  پژو 206 و یک پراید تخریب شده است.به گفته ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی دو خودرو پراید و 405 خسارات زیادی دیدند و تقریبا بخش زیادی از آنها زیر آوار دیوار بودند.آتش‌نشانان بررسی اولیه را انجام دادند و مشخص شد کسی در خودروها حضور نداشت، درنهایت محل تحویل مسئولان شهرداری شد تا آواربرداری صورت گیرد و خودروها تحویل مالکان داده شود.ملکی پایان این عملیات را ساعت 14 و 10 دقیقه اعلام کرد و به شهروندان هشدار داد: «در چند روز گذشته، چند مورد حادثه این‌چنینی وجود داشته است، ناپایداری بسیاری از دیوارها یا بناهای قدیمی، بر اثر زمین‌لرزه چند شب قبل یا وزش باد در روز سه‌شنبه، بسیار بیشتر می‌شود و حتی می‌تواند باعث تخریب آنها شود.»مالکان این دیوارها باید نسبت به مقاوم‌سازی یا تخریب آنها اقدام کنند؛ بسیاری از شهروندان نیز با توجه به گرم‌شدن هوا، در پی پارک خودرو زیر یک سایه هستند، اما نباید خودرو خود را مقابل این دیوارها پارک کنند.

انفجار و آتش‌سوزی پست برق در شرق تهران
[شهروند] انفجار پست فشار قوی برق در خیابان دماوند یک شهروند را روانه بیمارستان کرد. ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه این حادثه در خیابان دماوند؛ ایستگاه وحیدیه، به سمت خیابان سبلان، ابتدای خیابان بخت آزاد به سامانه ۱۱۵ اعلام شد که بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. تکنیسین‌های اورژانس، مصدوم بدحال این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند. در ادامه هم نیروهای آتش‌نشانی برای مهار و کنترل آتش‌سوزی خودشان را به محل حادثه رساندند و کار اطفای حریق را انجام دادند. دلیل منفجرشدن این پست برق  مشخص نیست، اما کارشناسان شرکت برق و آتش‌نشانی درحال بررسی علت این حادثه هستند.

صدور قرار بازداشت برای فرد مدعی ازدواج با دختر ۹ ساله
[میزان] معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور قرار بازداشت برای فرد مدعی ازدواج با ‏دختر نُه‌ساله، از سوی دادستانی خبر داد‎.‎ حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره فیلم منتشر شده در ‏فضای مجازی که فردی در آن از ازدواج موقتش با یک دختر نُه‌ساله صحبت می‌کند، گفت:   «پس ‏از مشاهده این فیلم سریعا با مقامات دادگستری و قوه‌قضائیه تماس گرفتیم و از آنها در خواست ‏کردیم تا با فردی که تصویرش در این فیلم دیده می‌شود، برخورد قضائی صورت بگیرد. همچنین در ‏صورتی که خبر منتشر شده در این فیلم صحت داشته باشد با پدر و برادر آن دختر بچه نیز برخورد ‏شده و اقدامات قضائی برای آنها نیز صورت بگیرد. پس از پیگیری مجدد از سوی مسئولان ‏دادگستری اعلام شد که قرار بازداشت فردی که تصویرش در این فیلم دیده می‌شود از سوی ‏دادستان صادر شده است‎.»معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه صحبت‌هایش گفت: «همه مردم ما مخالف ‏این‌گونه اعمال هستند، اما باید با این موارد هر چند اندک به شدت و قاطعانه برخورد شود تا ‏چنین موضوعاتی دیگر در جامعه اتفاق نیفتد‎.»


تعداد بازدید :  531