شماره ۱۹۷۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
در جلسه هیأت دولت مطرح شد
تاکید رئیس‌جمهوری بر روشن‌شدن علت سانحه کنارک
سخنگوی ارتش: تمام ابعاد حادثه شناور کنارک در دست بررسی است

به گزارش ایسنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، صبح چهارشنبه در جلسه هیأت وزیران با اشاره به وقوع حادثه برای شناور کنارک  و به شهادت رسیدن تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد این شهدا گفت: «برای ما بسیار جای تأثر و تأسف بود که جوانان غیور دریایی خود را در حادثه‌ای دلخراش از دست دادیم. برای ما شنیدن و تحمل این خبر بسیار سخت بود. به صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم که همه هیأت دولت را سهیم در عمل خود و شریک در این مصیبت بدانند.»
رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دلایل این موضوع بعدها بررسی و روشن می‌شود و زمانی که همه زوایا روشن شد، باید برای مردم بیان شود، خاطرنشان کرد: «کارکنان نیروی دریایی ارتش نه برای تفریح که برای تأمین امنیت به دریا رفتند و رزمایش داشتند. آنها برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران خالصانه به صحنه رفتند و مظلومانه به شهادت رسیدند. بسیار مهم است که در ماه رمضان روی آب‌های نواحی برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.» روحانی گفت: «رزم و شهادت در آب جایگاه ویژه‌ای در روایات ما دارد و اجر آن ده برابر رزم در زمین است. ما باید در کنار این خانواده‌های عزیز باشیم. امیدواریم این‌گونه حوادث در تمرینات نظامی و آزمایش‌های ما به حداقل کاهش یابد و بتوانیم نظم دقیق‌تری در این‌گونه موارد مورد مراعات قرار دهیم.»
حسن روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط امروز کشور و تحولات بازار اظهار کرد: «در این ایام که کشور با ویروس بیکاری کرونا مواجه است، کار بزرگی انجام شده و همه اعم از مردم، نیروهای مسلح، بخش اقتصاد، نهادهای عمومی غیردولتی و رسانه‌ها در میدان حضور داشتند، اما بار بسیار سنگینی به‌عنوان وظیفه بر دوش دولت بود. خداوند ما را لایق این آزمایش سخت و سنگین قرار داد؛ هر کسی و هر دولتی و هر جمعی مورد آزمایش‌های سنگین قرار نمی‌گیرند.»
روحانی با بیان اینکه وقتی به وزیر خارجه این رژیم (آمریکا) نگاه می‌کنیم، گویا در عمرش الفبای سیاست را نخوانده است، تصریح کرد: «بدترین و شرورترین حکومت در آمریکا سرِ کار است. کدام حکومت  را سراغ دارید که در یک کشور خارجی یک فرمانده عالی‌رتبه نظامی ما را ترور کند. آمریکا همیشه تروریست بوده و همیشه علیه ملت‌های مظلوم کار کرده ‌است، اما تا این حد بی‌سابقه است که در زمان بیماری کرونا و ویروس عالم‌گیر حتی برای ورود دارو باز هم مشکلات ایجاد می‌کند.»
روحانی همچنین با اشاره تلویحی به برکناری رضا رحمانی، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: «باید تشکر کنم از همه کسانی که تا دو روز پیش در این وزارتخانه (صنعت، معدن و تجات) کار می‌کردند و همه کسانی که از دو روز پیش کار خود را آغاز کردند. امروز چهار وزارتخانه در یک وزارتخانه جمع شده است؛ اداره این وزارتخانه بسیار سخت و سنگین است و ما از تمام کسانی که در گذشته تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. امروز که بار مسئولیت بر دوش برادر عزیز ما آقای مدرس خیابانی قرار گرفته همه باید او را یاری کنیم تا شاهد شرایط بهتری باشیم. وزارت صمت هم باید بهداشت و درمان و هم بازار، صادرات و واردات را پشتیبانی کند.»
رئیس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه وزارتخانه‌های ارشاد، خارجه، راه و سایر وزرای اقتصادی نیز در کرونا شریک و سهیم بودند، اظهار کرد: «امروز که سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ها به صحنه آمده‌اند و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهایی که با مشکل مواجه شد، آغاز شده است  به مسئولان مربوط تأکید می‌کنم که کاری کنید در ماه خرداد به همه مشاغل تسهیلات لازم پرداخت شود.»
او با بیان اینکه این روزها، روزهای سختی برای مردم است، تأکید کرد: «برخی از مردم دچار بیماری شدند، برخی اقوام خود را از دست دادند و این افراد با مظلومیت دنیا را ترک کردند؛ ایام عید به سختی بر مردم گذشت و ماه رمضان به سختی برای مردم می‌گذرد. همه جای دنیا این‌گونه است، اما مسائل عاطفی در کشور ما شدیدتر از جاهای دیگر است. در این شرایط همه باید تلاش کنیم فشار مضاعفی به مردم وارد نشود. این فشار مضاعف قیمت اجناس در بازار است. باید تلاش کنیم جلوی افزایش قیمت کالاها گرفته شود.»
رئیس‌جمهوری با اشاره به اقدام برخی در سوءاستفاده از شرایط گفت: «دیدیم عده‌ای حتی در ماسک، دستکش و مواد غذایی مردم هم سوءاستفاده کردند. در این شرایط از دستگاه‌های مسئول خواهش می‌کنم همه توان خود را به‌کار بگیرند و همه نظارت‌ها و دقت‌هایی که باید انجام شود، رعایت شود. همه باید تلاش کنیم تا با سختی کمتری بتوانیم این روزها را بگذرانیم. مطمئن هستم که از این روزهای سخت می‌گذریم. کارآفرینان ما شرایط را می‌دانند و با غیرت ملی خود تا آخرین دلار را به بانک مرکزی برمی‌گردانند و ان‌شاءالله جهش تولید در کشور محقق خواهد شد.»


تعداد بازدید :  270