شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مرگ هزاران تن از ساکنان خانه‌های سالمندان در انگلیس

با اینکه دولت انگلیس وعده داده است از افراد مسن و آسیب‌پذیر در برابر بیماری مهلک کووید-19 محافظت می‌کند، شوراهای محلی در نقاط مختلف این کشور می‌گویند ابزارهای لازم را برای اجرای این برنامه ندارند.
به گزارش رویترز، از سوی دیگر سیاست‌های طراحی‌شده به وسیله دولت برای جلوگیری از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها موجب سنگین‌ترشدن بار مسئولیت مراکز مراقبتی شده است. کارکنان این مراکز در تقلا برای دستیابی به آزمایش تشخیص کرونا و تجهیزات محافظتی فردی هستند. تدابیر اتخاذشده برای  نپذیرفتن افراد دارای علایم غیر حاد کووید-۱۹ افراد مسن را بیشتر در معرض خطر قرار داده است.
هنوز زمان جمع‌بندی در خصوص درایتی که در پس این سیاست‌ها قرار دارد، نرسیده است. با این حال کارکنان و مدیران بسیاری از مراکز مراقبتی می‌گویند دولت بریتانیا اشتباهی حیاتی مرتکب شده است؛ زیرا حمایت از خدمات ملی سلامت به بهای در خطر قرار گرفتن آسیب‌پذیرترین افراد جامعه تمام شده است. یک سخنگوی دولت انگلیس در دفاع از این اقدام می‌گوید: «این یک همه‌گیری جهانی بی‌سابقه است و گام‌های درستی را در زمان صحیح برای مبارزه با آن برداشته‌ایم که با راهنمایی و توصیه دانشمندان انجام گرفته‌ است.» این در حالی است که در مرکز مراقبتی «الیزابت لادج» نخستین آزمایش تشخیص کرونا در تاریخ بیست‌ونهم آوریل (دو هفته پیش) و ۳۴ روز بعد از مشاهده نخستین مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری انجام شده است. در حالی ‌که 14 روز پیش از آن «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس وعده داده بود تست کرونا برای هر کسی که به آن نیاز داشته باشد در دسترس خواهد بود. اندرو نایت، مدیر اجرایی این مرکز، در این‌باره می‌گوید: «پاسخ دولت به نیاز موجود برای انجام تست کرونا بسیار دیر صورت گرفت و بر دور نگهداشتن این ویروس از مراکز تأثیر معناداری داشت.» طبق آمار رسمی دولت، در بریتانیا بیش از ۳۳‌هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که بیشترین میزان در کل اروپا است. تا بیست‌وچهارم آوریل، ۵هزارو۸۹۰ مورد فوت بر اثر ابتلا به این بیماری در مراکز مراقبتی انگلیس و ولز ثبت شده است. اما این آمار شماری از ساکنان این مراکز را که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند، شامل نمی‌شود. اکثر مدیران مراکز مراقبتی در بریتانیا معتقدند که این آمار بسیار کمتر از تعداد واقعی موارد فوت‌شده در مراکز مراقبتی است؛ زیرا نبود تست کرونای کافی مانع از تشخیص مرگ بر اثر این بیماری می‌شود. تا ۱۰ هفته قبل از شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، هر هفته ۲هزارو۶۳۵ نفر در این مراکز فوت می‌کردند اما تا بیست‌وچهارم آوریل این میزان به ۷هزارو۹۱۱ نفر رسید. طبق محاسبات رویترز، تا کنون بیش از ۱۲هزارو۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در این مراکز فوت کرده‌اند.


تعداد بازدید :  267