شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

18 هزار فعال اقتصادی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کردند
[تسنیم] از چهارشنبه هفته گذشته فرآیند ثبت‌نام برای پرداخت تسهیلات کرونا به 13 عنوان شغل و فعالیت اقتصادی در سایت کارا آغاز شد. به گفته مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار تاکنون حدود 18‌هزار کارفرما و فعال اقتصادی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند. علاءالدین ازوجی با بیان اینکه 50‌هزار‌میلیارد تومان وام برای مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است، گفت: «حدود 3‌میلیون شاغل بیمه‌شده در بیش از یک‌میلیون واحد اقتصادی آسیب‌دیده مشغول به کار بودند که با تأیید اطلاعات و استمرار اشتغال، به ‌ازای هر نفر بیمه‌شده 12‌میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. در واحد‌هایی که به‌اجبار تعطیل شده باشند، این رقم 16‌میلیون تومان خواهد بود. زمان بازپرداخت آن از اوایل مهر آغاز می‌شود و دو ‌سال طول خواهد کشید.»

30٪ تسهیلات سال‌های اخیر به بخش صنعت و معدن پرداخت شد
[ایرنا] رئیس کمیسیون پول و بازار سرمایه اتاق تهران از پرداخت بیش از 30‌درصد کل تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن طی سال‌های گذشته خبر داد. فریال مستوفی گفت: «سالانه از سوی نظام بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی ۷۰۰ تا ۸۰۰‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.» این فعال اقتصادی بخش خصوصی درباره چالش‌های اخیر تولیدکنندگان که در پی شیوع ویروس کرونا بیشتر هم شده است، گفت: «تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با مشکلاتی نظیر بی‌ثباتی اقتصاد کلان، نبود ‌شفافیت، تصمیمات خلق‌الساعه و قیمت‌گذاری روبه‌رو هستند و کمک‌هایی که در سال‌های گذشته به بنگاه‌های تولیدی شده به بیراهه رفته است.»

48٪ عرضه ارز در سامانه نیما افزایش یافت
[ایسنا] براساس آخرین برآوردها طی روزهای بیستم تا بیست‌وچهارم اردیبهشت 99، میزان عرضه ارز به وسیله بانک مرکزی و صادرکنندگان در سامانه نیما به حدود 313‌میلیون یورو رسیده که نسبت به روزهای کاری سیزدهم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه حدود 48‌درصد رشد کرده است. همچنین مقایسه میزان عرضه و تقاضای حواله‌های ارزی در سامانه نیما طی دوره مورد بررسی حاکی از رشد مناسب عرضه ارز به وسیله بانک مرکزی و صادرکنندگان به منظور پوشش تقاضای بازار است. تقاضای بالفعل ارز در سامانه نیما طی مدت مذکور حدود ۱۳۸‌میلیون یورو بوده که از رشد حدود 23‌درصدی حکایت دارد. رئیس‌کل بانک مرکزی پیش از این گفته بود که با توجه به روند احیای مجدد و تدریجی صادرات غیرنفتی و نفتی بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا، عرضه ارز به روال گذشته برخواهد گشت.


تعداد بازدید :  276