شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
منهای سینما

در تعطیلی کرونایی تئاتر، پردیس تئاتر شهرزاد قصد دارد برای حفظ ارتباط خود با مخاطبان، نمایش‌هایی را به صورت آنلاین و رایگان از طریق اینستاگرام ارایه دهد. در کنار  اجرای آنلاین نمایش برنامه‌ای هم برای خاطره بازی تماشاگران در این تئاتر تدارک دیده شده است تا مخاطبان از دلتنگی برای تئاتر و خاطره‌هایشان از سالن‌های تئاتر بگویند.

کتاب میس جینی و زنان دیگر با ترجمه احمد اخوت شامل هشت داستان از ویلیام فاکنر که شخصیت محوری همه‌ آنها زنان هستند، وارد بازار کتاب شد. این کتاب مجموعه هشت داستان از نویسنده آمریکایی ویلیام فاکنر است که احمد اخوت آنها را در یک کتاب جمع و ترجمه کرده است. اخوت در مقدمه کتاب اشاره می‌کند که مهم‌ترین داستان فاکنر با محوریت زن، یعنی شاخه گلی برای امیلی در این اثر جای نگرفته و به همین دلیل ضمن تقدیم کتاب به یاد و خاطره میس امیلی گریرسون (شخصیت اصلی این داستان)، کتاب را با سخنان ‌سال ۱۹۵۵ فاکنر در مورد همین داستان آغاز کرده است.

انتشارات روزبهان ترجمه بهرنگ اسماعیلیون از نمایشنامه «خروج ممنوع» ژان پل سارتر را روانه بازار کتاب کرد. سارتر در این نمایش دو زن و یک مرد را در موقعیت اتاق یک هتل قرار می‌دهد، به نحوی که این سه تن ناچار از بودن در کنار هم در این اتاق شده‌اند و رئیس هتل نیز تمامی اختیارات برای این اقامت را از آنها سلب کرده است. در این نمایشنامه که به تعبیر منتقدان ترسیم جهنمی فرضی است، سارتر سه انسان را به ماندن و شکنجه‌کردن یکدیگر در یک موقعیت جغرافیایی خاص محکوم کرده است.

 


تعداد بازدید :  316