شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مکث

محمدعلی نجفی باز هم به قتل عمد محکوم شد
قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران باز هم شهردار پیشین تهران را به اتهام قتل عمد به 6‌سال و نیم حبس محکوم کردند.
حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در این‌باره گفت: «دادگاه، در حکم خود موکل را از باب عنوان اتهامی قتل عمد به 6‌سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده است. این حکم به تازگی ابلاغ شده و در حکم صادره برای سایر عناوین اتهامی مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است که پس از مطالعه کامل حکم و استنادهای دادگاه به اطلاع عموم می‌رسد. شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران درحالی این حکم را صادر کرده است که پیش از این شعبه نهم دادگاه کیفری یک نیز موکل را به قتل عمد محکوم کرده بود، اما دیوان‌عالی کشور در رسیدگی به فرجام خواهی موکل، موضوع را قتل شبه‌عمد دانسته و آن را نقض کرده بود. به‌طور قطع به حکم دادگاه اعتراض خواهیم کرد.»


۱۰‌میلیارد ریال  طلاهای سرقتی در اسلام‌آباد غرب کشف شد
[شهروند] یک سارق حرفه‌ای با تلاش پلیس اسلام‌آباد غرب دستگیر و از مخفیگاه او ۱۰‌میلیارد ریال طلاهای سرقتی کشف شد.سردار «علی‌اکبر جاویدان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه درباره جزئیات این پرونده گفت: «پس از وقوع چند سرقت منزل در اسلام‌آباد غرب، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، او را دستگیر کردند. در بازرسی‌های صورت‌گرفته از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی طلا و انواع سکه‌های سرقتی که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به ۱۰‌میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.»فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: «متهم دستگیرشده نیز در بازجویی‌ها به ارتکاب هفت سرقت از منزل شهروندان اسلام‌آبادی اعتراف کرد.»او همچنین از شناسایی سه مالخر که اقدام به خرید طلاها و سکه‌های سرقتی می‌کردند، خبر داد و در پایان گفت: «برخورد با پدیده سرقت و دستگیری سارقان در سریع‌ترین زمان ممکن جزو اولویت‌هایی است که توسط پلیس کرمانشاه دنبال می‌شود.»


قتل نگهبان پارک لولاگر
[شهروند] قاتل نگهبان پارک لولاگر، پس از دستگیری خود را به دیوانگی زد.
ساعت 20:00 شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه نگهبان پارک لولاگر به سمت مرد جوانی که روی چمن‌های پارک درحال راه‌رفتن بود، رفت و از او خواست تا از فضای سبز بیرون بیاید، اما این جوان به رفتارهای مرد نگهبان واکنش تندی نشان داد. مرد جوان که به تذکرات نگهبان پارک بی‌اعتنایی می‌کرد و درحالی‌ که روی چمن‌های فضای سبز قدم می‌زد، به سمت نگهبان رفت و با او درگیر شد. در همان ابتدا مرد نگهبان را به سمت عقب هل داد که نگهبان پارک روی زمین افتاد و سرش با جدول کنار فضای سبز برخورد کرد.
مرد جوان با دیدن خونریزی از سر نگهبان پارک، پا به فرار گذاشت که مردم از طریق اورژانس نگهبان پارک را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل کردند.
تلاش پزشکان برای نجات جان نگهبان پارک ادامه داشت اما بعد از سه‌روز این مرد روی تخت بیمارستان به خاطر خونریزی در ناحیه سر دچار مرگ مغزی شد و خانواده او با حضور در کلانتری 148 انقلاب نسبت به قتل پدرشان از سوی مرد جوان اعلام شکایت کردند.
تحقیقات برای دستگیری مرد جوان ادامه داشت تا اینکه شامگاه چهارشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه دختر مرد نگهبان با مراجعه به کلانتری از حضور عامل قتل پدرش در همان پارک لولاگر خبر داد که خیلی زود تیمی از مأموران برای دستگیری قاتل نگهبان پارک وارد عمل شدند.
مأموران با حضور در پارک لولاگر مرد جوان را دستگیر کردند و درحالی‌ که افراد حاضر در پارک شهادت می‌دادند که این مرد عامل مرگ نگهبان پارک است، او خودش را به دیوانگی زد.
سرهنگ حسن نورآبادی، رئیس کلانتری 108 نواب با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اینکه عامل این درگیری خود را به دیوانگی زده است، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور مقام قضائی در اختیار مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.»


تعداد بازدید :  270