شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

درگیری مرگبار خانوادگی در شوش
دعوای خانوادگی باعث کشته‌شدن یک‌نفر و زخمی‌شدن سه‌نفر در روستای بیت حمدان در بخش فتح المبین شهرستان شوش شد.
مصطفی نظری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش درباره جزئیات این ماجرا گفت: «این درگیری خانوادگی ساعت ۱۷ روز پنجشنبه به دلیل اختلاف شخصی بر سر ملک رخ داد. در این درگیری مسلحانه یک‌نفر کشته و سه‌نفر زخمی شدند که مقتول متولد ۶۷ و زخمی‌ها پسرعمو بودند.»
دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه مجروحان به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند، افزود: «در پی این حادثه مأموران پلیس در منطقه مستقر شدند. تعدادی از طرفین درگیری تحت تعقیب نیروی انتظامی هستند.»


سرقت‌های سریالی دو برادر از سوپرمارکت‌های کاشان
[شهروند]برادران سارق که از سوپرمارکت‌های سطح شهر کاشان دزدی می‌کردند، دستگیر شدند.
سرهنگ پاسدار علی قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر سرقت سریالی از سوپرمارکت‌های سطح شهر کاشان گفت: «با بررسی موضوع، این پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار مأموران آگاهی پلیس کاشان قرار گرفت.»
او با بیان اینکه مأموران آگاهی کاشان درنهایت موفق شدند سارقان را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: «این دو سارق با هم برادر بودند که با شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت از مغازه‌های سوپرمارکتی سطح شهر می‌کردند.»
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده از مخفیگاه سارقان ادامه داد: «در داخل مخفیگاه متهمان مواد غذایی با ارزشی بالغ بر ۲۰۰‌میلیون ریال کشف شد.» او با بیان اینکه در بازجویی از متهمان آنان به ۱۲ سرقت از مغازه‌های سوپرمارکت سطح شهر کاشان اعتراف کردند، گفت: «پرونده متهمان برای سیر مراحل اداری تحویل مقامات قضائی شد.»


کلاهبرداری میلیاردی از 140 خریدار خودرو
[شهروند] خانمی که تحت فروش خودروی اقساطی از 140 شهروند 35‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.
اواخر تابستان‌ سال‌جاری شکایتی با موضوع كلاهبرداری از طریق فروش خودروی اقساطی از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد. با توجه به تعداد بالای شاکیان، رسیدگی و دستگیری متهم پرونده به حساسیت موضوع در دستور كار تیم تخصصی كارآگاهان قرار گرفت. با تحقیقات میدانی و پایش‌های اطلاعاتی كارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و روز بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه او را كه سیما 35ساله نام داشت، دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند. سیما که مدیرعامل شرکت بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که او حدود یک‌سال پیش نیز به همین جرم در زندان بوده است. سیما در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «كار ما به این صورت بود كه از طریق درج آگهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودروی اقساطی فریب داده و اعتماد مشتریان را جلب می‌کردیم. پس از گرفتن مبالغی از 20میلیون تا 50میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم و وقتی زمان تحویل فرا می‌رسید، به بهانه‌های مختلف مدام كار را به تعویق می‌انداختیم تا اینکه مبالغ دریافتی از مالباختگان بالغ بر 10‌میلیارد ریال می‌رسید و پس از آن شرکت را تخلیه می‌کردیم.»
 سرهنگ «جهانگیر تقی‌پور»، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: «مبلغ كلاهبرداری متهم دستگیرشده بالغ بر 35میلیارد ریال است و تاكنون 140نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند. متهم برای انجام تحقیقات تكمیلی با دستور بازپرس پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.»


تعداد بازدید :  302