شماره ۱۹۷۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
رویداد

افتتاح 11 ایستگاه مترو جدید
[شهروند] مدیرعامل مترو تهران اعلام کرد که در صورت تحقق منابع مالی در ‌سال‌جاری، شاهد افتتاح ۱۱ ایستگاه جدید مترو خواهیم بود. علی امام به ایسنا گفت: «در این روزهایی که شهرداری تهران با مشکلات مالی روبه‌رو است، تزریق بهای فروش اوراق مشارکت می‌تواند گره‌های زیادی از توسعه مترو در تهران بردارد. درصدد آن هستیم تا پایان سال‌جاری، ۷ کیلومتر از خط 6 با ۶ ایستگاه حدفاصل ستاری تا تربیت مدرس را به بهره‌برداری برسانیم. در خط ۶ و ۷ مترو نیازمند نصب تجهیزات هستیم و همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قسمت جنوبی خط 6 هم ایستگاه امیرکبیر و ورودی دوم ایستگاه بعثت افتتاح خواهد شد. همچنین در خط هفت مترو شاهد افتتاح ایستگاه‌های محلاتی، بوستان گفت‌وگو، برج میلاد و میدان قیام در سال‌جاری خواهیم بود.» او با بیان اینکه در خط سه مترو ساخت و احداث ایستگاه اقدیسه همچنان باقی مانده که در سال‌جاری باید فکری برای آن کرد، افزود: «ساخت پایانه اکباتان و فاز دوم پایانه کلاهدوز نیز در فهرست برنامه‌های امسال شرکت مترو قرار دارد.»   


بارش پراکنده و وزش باد در برخی استان‌های کشور  
[شهروند] براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، از ظهر فردا (یکشنبه) با نفوذ هوای خنک؛ کاهش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی خزر و بارش در سواحل شمالی و همچنین در خراسان‌شمالی خواهیم داشت و بارش‌ پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز رخ می‌دهد. صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا گفت: «سه‌شنبه (سی‌ام اردیبهشت ماه) علاوه‌ بر اینکه بارش در نوار شمالی خواهیم داشت، بارش باران گاهی به‌همراه رعدوبرق و وزش باد در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، همدان، کردستان و مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه (سی ویکم اردیبهشت ماه) بارش در نوار شمالی کاهش پیدا می‌کند و تنها در مناطقی از استان‌های اصفهان، جنوب‌فارس، یزد و کرمان بارش گاهی به‌همراه رعدوبرق خواهد بود.» تغییرات آب‌وهوایی همچنین عامل افزایش ارتفاع موج در دریای خزر خواهد بود و سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد رنگ، ممانعت از تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شناکردن در دریا و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی را توصیه کرده است.


پذیرش مادران باردار مبتلا به کرونا در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی
[شهروند] رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: «تمام بیمارستان‌های دانشگاهی این افراد را پذیرش می‌کنند.» رضا گلپیرا، با اعلام اینکه در تهران بیمارستان‌های محب یاس، امام خمینی (ره)، حضرت رسول(ص)، بیمارستان کمالی کرج و... حتما مادران باردار مبتلا به کووید-۱۹ را می‌پذیرند، به ایسنا گفت: «بیمارستان‌های ما بخش‌های مجهزی دارند و حتما مادران باردار را پذیرش می‌کنند و به‌طورکلی در سراسر کشور بیمارستان‌های دانشگاهی ما به همه بیماران سرویس کامل ارایه می‌دهند. هیچ بیمارستان دانشگاهی نیست که سرویس و خدمات لازم را به مادران باردار ارایه ندهد، مگر اینکه مادر باردار به یک بیماری زمینه‌ای هم مبتلا باشد که در این صورت  بیمار را به بیمارستان تخصصی مربوطه ارجاع می‌دهد. مثلا اگر مادر بارداری باشد که بیماری قلبی-عروقی داشته باشد و درحال حاضر هم به کووید-۱۹ مبتلا شده است، او را به بیمارستان امام خمینی(ره) یا بیمارستان تخصصی دیگری اعزام می‌کنند.» به گفته او این‌طور نیست که در زمان تولد، بیماری کووید-۱۹ از مادر مبتلا به نوزاد منتقل شود و این درحالی است که در بیمارستان‌ها هم مراقبت‌هایی برای مادر باردار و نوزاد براساس پروتکل‌ها انجام می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌شود: «ممکن است بیمارستان‌های خصوصی مادران باردار مبتلا به کووید-۱۹ را نپذیرند. آن هم شاید به این دلیل باشد که امکانات مورد نیاز را نداشته باشند و اگر بیمار نیازمند خدمات ویژه‌ای شد، نتوانند این خدمات و امکانات را به مادران ارایه کنند، اما بیمارستان‌های دولتی به صورت تمام وقت در خدمت مردم بوده و ارایه خدمت کرده‌اند.»


تعداد بازدید :  303