شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر سیاسی

امیر دریادار سیاری در دیدار با مجروحان حادثه شناور کنارک:  هیچ کشوری اسرار دفاعی خود را افشا نمی‌کند
همه ما داغدار این حادثه هستیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با حضور در بیمارستان گلستان از سه تن از مجروحان حادثه ناو کنارک عیادت کرد و روند مداوا و درمان آنان ارزیابی شد. امیر دریادار سیاری در این دیدار ضمن گرامیداشت شب‌های قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی‌(ع) گفت: «شهادت عزیزان همرزم در عرصه دریا را خدمت همه همرزمان در نیروی دریایی ارتش و خانواده معزز این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.» او با تأکید بر اینکه این شهدا باعث عزت، افتخار، سرافرازی و نشان‌دادن توان بازدارندگی ما در  دریا هستند، افزود: «همه ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح داغدار این حادثه هستیم و خودمان را در داغ خانواده‌های شهدا شریک می‌دانیم. اغلب مجروحان این حادثه ترخیص شده‌اند و ۳ نفری که الان در این بیمارستان و یک نفری که در بیمارستان چابهار به سر می‌برند، به‌زودی ترخیص خواهند شد و حال‌شان مساعد است.»
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما برای قطره قطره خون شهدایمان ارزش قایل هستیم، تصریح کرد: «هر رزمنده‌ای که از ابتدا وارد خدمت در نیروهای مسلح و ارتش می‌شود، قطعا یکی از اهدافش حفظ سربلندی و اقتدار نظام و دستیابی به مقام والای شهادت است. ما مسیر این شهدا را ادامه خواهیم داد.»
دریادار سیاری ادامه داد: «دشمن همواره درصدد القای شبهات و خبرسازی و نهایتا تلاش برای تضعیف قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است اما ملت و نیروهای مسلح ما هوشیار است و مقهور شیطنت‌های دشمن نمی‌شوند و نیروی دریایی راهبردی ما به برکت خون شهدا و اقتدار دریایی مأموریت‌های خود را همچون گذشته انجام خواهد داد.» او با اشاره به اینکه «در همه تمرینات نظامی دریایی این‌گونه اتفاقات می‌افتد، اضافه کرد: «ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران هر هفته به ‌طور متوسط یک رزمایش در زمین، هوا، دریا و زیر سطح داریم و در این رزمایش‌ها صحنه‌های واقعی نبرد با مهمات، موشک و تجهیزات نظامی تمرین می‌شود. در همه تمرینات نظامی و دریایی دنیا این‌گونه اتفاقات می‌افتد و مروری بر سوابق سوانح دریایی جهان کاملا موید اتفاقات به‌ مراتب بدتر است.» او تأکید کرد: «هیچ کشوری اسرار دفاعی خود را افشا نمی‌کند و ما نباید به دست خودمان اطلاعات و اسرار نظامی را به دشمن بدهیم.»
 فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با حضور در جمع خانواده‌های شهدای حادثه شناور کنارک در تهران، ضمن همدردی و دلجویی با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد. صحبت‌های دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در حالی است که روز چهارشنبه هفته پیش در اطلاعیه‌ای با اشاره به شایعات منتشرشده درباره ناوچه کنارک اعلام کرده بود:  «همان‌گونه که فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند، ۴ تیم کارشناسی موضوع را در دست بررسی دارند، پس نباید به اخبار منتشرشده غیررسمی در این مورد استناد کرد.»


فریبا عادلخواه به ۶ سال حبس محکوم شد
فریبا عادلخواه شهروند ایرانی - فرانسوی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد که در صورت قطعیت، پنج سال آن اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا، بر اساس آنچه سعید دهقان، وکیل مدافع فریبا عادلخواه، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته، موکلش به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یک‌سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم شده است. بنابر اعلام دهقان، این حکم بدوی است و در مهلت قانونی به آن اعتراض می‌کنیم. او گفته که در حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، هر چند اسم مارشال دیگر متهم این پرونده که چندی پیش با فرانسه تبادل شد، آمده اما حکمی برای او صادر نشده است. دیگر متهم این پرونده رولاند مارشال بود که اواخر اسفند ۹۸ با جلال روح الله‌نژاد مهندس ایرانی که بیش از یک سال قبل به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرانسه بازداشت شده بود، مبادله شد.

 


تعداد بازدید :  370