شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیپلماسی

 انتقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با توافق هسته‌ای
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از رویکرد مقامات آمریکایی در مخالفت با توافق هسته‌ای انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری با اشاره به رویکردهای مقامات آمریکایی در مخالفت با توافق هسته‌ای نوشت: «مخالفان توافق هسته‌ای درمانده و نادان هستند. در شروع یک مناقشه، آنها دو یا سه استدلال مخالفت‌آمیز و شعار مطرح می‌کنند. به محض اینکه استدلال‌ها و شعارهایشان رنگ می‌بازد، خسته می‌شوند و بدون توجیهی مناسب سراغ توهین به مخالفان‌شان می‌روند. این جای تعجب ندارد!» اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دولت فعلی آمریکا در ماه می ‌سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی‌کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی انجام شد، به‌طور یک‌جانبه آن را ترک کرد و از آن پس، در راستای رویکردی ضد ایرانی موسوم به «فشار حداکثری» تحریم‌های متعددی بر ایران اعمال کرده است. مقامات آمریکایی اخیرا نیز با نزدیک‌شدن به پایان مهلت تحریم تسلیحاتی ایران، به دنبال اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید این تحریم علیه ایران هستند. آنها قصد دارند با ارایه برخی توجیهات حقوقی نشان دهند که هنوز می‌توانند از حقوق تحت برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان‌ ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کنند.


سفیر چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه خواند
سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد که تحریم‌های اِعمالی آمریکا علیه ایران باعث اختلال در ذخایر جهانی نفت شده است‌.
 به گزارش رویترز، وانگ اون، سفیر چین در سازمان ملل، روز جمعه در نشستی با حضور مقامات اوپک در وین گفت که تحریم‌های فراسرزمینی جدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث تأثیر منفی  بر ذخایر جهانی نفت و بی‌ثباتی بیشتر خاورمیانه شده است.این مقام چینی همچنین گفت که ایالات متحده با تحریم‌هایش در حال تشدید بحران بشردوستانه در کشورهایی همچون ایران و ونزوئلاست.


کاظم‌پور اردبیلی دار فانی را وداع گفت
حسین کاظم‌پور اردبیلی از دیپلمات‌های باسابقه و برجسته کشورمان پس از تحمل دوره‌ای بیماری بر اثر خونریزی مغزی دار فانی را وداع گفت. کاظم‌پور اردبیلی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه بود. او در سال‌های 1359 تا 1360 وزیر بازرگانی بود. کاظم‌پور اردبیلی در دولت جنگ از ‌سال ۱۳۶۰ تا 1364 در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت ‌کرد. کاظم‌پور اردبیلی از ‌سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.


تعداد بازدید :  288