شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار روز

باج‌خواهی هکرها از ترامپ برای عدم انتشار اسناد و اطلاعات حساس از او
گروهی از مجرمان سایبری در پستی که در فضای «دارک وب» منتشر شده، اظهار کرده‌اند که اسنادی را درباره دونالد ترامپ به دست آورده و تهدید کرده‌اند که اگر ۴۲‌میلیون دلار به آنان پرداخت نشود، این اسناد و اسناد هک‌شده دیگری را منتشر خواهند کرد. طبق گزارش مجله «ورایتی» که پست مجازی این گروه را در دارک وب (سایت‌هایی که برای عموم قابل مشاهده است اما توسط آی‌پی‌های مخفی سرور اجرا می‌شوند) مشاهده کرده است. این مجرمان، شرکت «rubman Shire Meiselas & Sacks» را که یک شرکت حقوقی بزرگ فعال در زمینه سرگرمی و رسانه است، هک کرده و مجموعه‌ای از اسناد را درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و شماری از هنرمندان به دست آورده است. این هکرها از حملات باج‌افزاری استفاده می‌کنند که شبکه‌ای را مسدود کرده و برای بازگرداندن امکان دسترسی به آن درخواست پول می‌کند.این گروه در پست خود نوشته است: نفر بعدی که اسناد مربوط به او را منتشر خواهیم کرد، دونالد ترامپ است. رقابتی انتخاباتی در جریان است و ما اسرار ناخوشایند زیادی از او پیدا کرده‌ایم. گزارش شده که این گروه مهلتی یک هفته‌ای برای انتشار این اسناد تعیین کرده و افزوده است: خطاب به شما رأی‌دهندگان، ما می‌توانیم بگوییم که پس از انتشار این اسناد دیگر خواستار دیدن او به‌عنوان رئیس‌جمهوری نخواهید بود. این گروه مدرکی از در دست‌داشتن اسنادی درباره ترامپ ارایه نکرده اما طی روزهای گذشته اسنادی را درباره لیدی گاگا منتشر کرده است. کاخ سفید و اف‌بی‌آی در این‌باره اظهارنظر نکرده‌اند.


پادشاه اردن رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
پادشاه اردن با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت و تأکید کرد این اقدام به درگیری بزرگی با اردن می‌انجامد. به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت: «الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسراییل عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت. اگر اسراییل عملا بخش‌هایی از کرانه باختری را الحاق کند، باعث درگیری بزرگی با پادشاهی اردن‌ هاشمی خواهد شد.»  او درباره اینکه آیا معاهده صلح با اسراییل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: «نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضا را به سوی اختلاف و درگیری، سوق دهم، ولی همه گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه بین‌الملل اتفاق‌نظر داریم که نباید در خاورمیانه، قانون زور را پیاده کرد.» او گفت: «تنها راهکار، تشکیل دوکشور است. در نشست‌های اتحادیه عرب بارها با تشکیل یک کشور مخالفت کرده‌ایم.» پادشاه اردن گفت: «رهبرانی که ندای راهکار تک دولتی سر می‌دهند، از تبعات آن اطلاعی ندارند. اینکه اگر تشکیلات خودگردان فلسطین از بین برود، چه اتفاقی رخ خواهد داد. قطعا شاهد هرج‌ومرج و افراطی‌گری بیشتر در منطقه خواهیم بود.»


کیم جونگ اون، رئیس سازمان جاسوسی کره‌شمالی را تغییر داد
یکی از روزنامه‌های کره‌جنوبی به نقل از اسناد به دست آمده از سوی وزارت اتحاد این کشور گزارش کرد، رئیس آژانس جاسوسی کره‌شمالی و رئیس نیروهای امنیتی رهبری این کشور از سمت‌هایشان برکنار شده‌اند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه Korea Herald، جانگ کیل- سونگ، رئیس سازمان جاسوسی کره‌شمالی موسوم به «اداره کل شناسایی» و یونگ جونگ-رین، رئیس نیروهای امنیتی کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی از سمت‌هایشان برکنار شده‌اند.
این روزنامه همچنین گزارش کرد، کوآک چانگ- سیک قرار است ریاست گارد عالی را که مسئول حفاظت از کیم جونگ است، به دست بگیرد. خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی نیز گزارش کرد که ژنرال ارتش ریم کوآنگ- ایل نیز رئیس جدید آژانس اطلاعات کره‌شمالی خواهد بود. هیچ کدام از این دو روزنامه اشاره‌ای به دلیل و هدف این برکناری‌ها و تغییرات در کره‌شمالی نکرده‌اند. روزنامه Korea Herald از قول یکی از مقام‌های کره‌جنوبی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «شاید کیم جونگ اون به دنبال تحکیم جایگاه قدرت خود و انتصاب متحدان نزدیک و دارای عملکرد خود در شغل‌های کلیدی کشور است. این گزارش‌ها درباره تغییرات در کره‌شمالی چند هفته پس از آن منتشر شد که کیم جونگ اون پس از یک‌ماه غیبت، بار دیگر در انظار عمومی دیده شد.»


تعداد بازدید :  352