شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز خبر

جان‌باختن ۱۰۷ نفر از نیروهای کادر درمان در دوره کرونا
[شهروند] معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی از فوت 107 نفر از نیروهای کادر درمان در بحران کرونا خبر داد. مسعود حبیبی در این‌باره گفت: «این افراد شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنیسین‌های آزمایشگاه و کارشناسان دیگر بودند.» او به تشکیل کمیته‌ای به نام «کرونا روایت» هم اشاره کرد و به ایلنا گفت: «در سازمان نظام پزشکی برای ثبت این رشادت‌ها و همدلی‌ها کمیته‌ای به نام «کرونا روایت» ایجاد شده است تا لحظه‌های ماندگار محفوظ بمانند. در زمینه ثبت کرونا روایت نهادهایی مانند وزارت بهداشت، شبکه سلامت صداوسیما، کتابخانه ملی، شهرداری تهران اعلام همکاری کرده‌اند. این روایت‌ها درس و آموخته‌هایی برای فرزندان ماست تا با بحران‌های مشابه مقابله کنند.»


وزارت بهداشت:  طرح ترافیک تا زمان کنترل کرونا اجرا نشود
[شهروند] رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که لغو طرح ترافیک در تهران و افزایش تردد خودروها در ‌سال جاری تأثیری روی شاخص کیفیت هوا نداشته و پیشنهاد وزارت بهداشت این است که تا زمان کنترل کرونا یا افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی طرح ترافیک اجرا نشود.
عباس شاهسونی درباره تأثیر لغو طرح ترافیک بر شاخص کیفیت هوا در ‌سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در ‌سال گذشته گفت: «بر اساس آمارها از اول فروردین تا بیست‌ویکم اردیبهشت در ‌سال ۹۸، تعداد ۳۱ روز هوای قابل قبول و در ‌سال ۹۹ تعداد
۴۰ روز هوای قابل قبول داشتیم. همچنین در این بازه زمانی در‌ سال ۹۸، تعداد ۲۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و در ‌سال ۹۹ تعداد ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم. در ‌سال ۹۸ روز ناسالم نداشتیم و در‌سال ۹۹ فقط یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشتیم.» او ادامه داد: «در شرایط کنونی ویروس کرونا در کشور شیوع دارد و از طرفی ظرفیت حمل‌ونقل عمومی مثل مترو و اتوبوس هم پاسخگوی مردم نیست و نمی‌توان موضوع فاصله‌گذاری فیزیکی را در این شرایط در ناوگان حمل‌ونقل عمومی رعایت کرد. در این وضع پیشنهاد وزارت بهداشت این است که طرح ترافیک اجرا نشود تا مردم از خودروهای شخصی استفاده کنند.» به گزارش «ایرنا» رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: «اگر قرار باشد طرح ترافیک تهران دوباره اجرا شود و ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم افزایش یابد، همه تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده به هدر می‌رود و منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد شد.»
شاهسونی ادامه داد: «تا وقتی ویروس کرونا در کشور کنترل شود یا ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در تهران بیشتر شود، طرح ترافیک نباید اجرا شود.»


4500  تا 15500 تومان قیمت مصوب ماسک‌های N95
[شهروند] مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که قیمت مصوب ماسک‌های N95 از حدود ۴۵۰۰ تومان شروع می‌شود و نهایتا به ۱۵هزارو۵۰۰ تومان می‌رسد. حسین صفوی از تولید روزانه بیش از ۱۵۰‌هزار عدد ماسک N95 خبر داد و گفت: «با توجه به تولید داخلی ماسک، واردات آن در هفته‌های اخیر متوقف شده است.» به گزارش ایسنا، او در ادامه به دپوی اقلام مرتبط با کرونا برای مقابله با پیک دوم بیماری خبر داد و گفت: «در صورتی که قرار باشد پیک دوم بیماری را شاهد باشیم، دپوی ذخایر ما تکیه بر تولیدات داخلی دارد.» صفوی درباره صادرات کیت‌های تشخیص کرونا به سایر کشورها هم توضیح داد: «کیت‌های سرولوژی پس از کسب تأییدیه از سوی ما در قالب دو محموله برای کشورهای آلمان و ترکیه ارسال شد. این دو محموله از کشور خارج شده و دیگر در گمرک ایران وجود ندارد. باید توجه کنید روند ترخیص کالا نیز در کشورها و گمرک‌های مختلف متفاوت است اما این محموله‌ها از کشور ما خارج شده است.»


تعداد بازدید :  327