شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
چطور شایعه بسازیم

  حسام حیدری

همه فکر می‌کنن که شایعه درست‌کردن خیلی کار راحتیه ولی اونایی که هر روز شایعه می‌سازن، میدونن که پوست آدم کنده میشه تا یه چیز دروغی بگه که مردم باور کنن... به خاطر همینه که از قدیم گفتن شایعه‌ای که از دل برآید، بر دل نشیند. برای ساختن یه شایعه خوب اول از همه شما باید دل صاف و نیت پاکی داشته باشی و فقط و فقط به قصد تشویش اذهان عمومی، آسیب‌زدن به اعتماد مردم و ترسوندن بقیه دست به تولید شایعه بزنی که کارت برکت کنه. بعد هم باید همه تلاش و کوششت رو برای فریب مردم به کار بگیری و یه چیزی بگی که تو اولین قدم خودت باور کنی. یعنی سنگ محک یه شایعه درست و درمون اینه که همون موقع که داری تولیدش می‌کنی، خودت شک کنی و پاشی بری یه بررسی بکنی که یه وقت درست نباشه.
نکته بعدی در مورد شایعه خوب باید حواستون باشه که باید ‌تر و تمیز و شسته رفته باشه که خدای‌نکرده کسی رو به اشتباه نندازه. مثلا اگه شایعه کردی که: «سیب رو قبل از خوردن باید بمالی زیر بغلت که باکتری‌هاش از بین بره» باید حواست باشه مردم گمراه نشن و اشتباهی نمالن کف پاشون.  
بعد هم اینکه شایعه رو باید به وقتش بندازی که بگیره. مثلا اگه میخوای بگی ماهی قرمزهایی که تو تُنگه ناقل یه بیماریه که باعث میشه همش اون جایی از پشتت که هیچ‌وقت دستت بهش نمی‌رسه، شروع کنه به خارش. اینو بذار دم عید که همه میخوان برن ماهی قرمز بخرن بگو که اثر کنه حداقل یه مشکلی تو یه جایی به وجود بیاد، وگرنه شایعه‌ای که به جایی ضربه‌ای نزنه به چه دردی میخوره؟

 


تعداد بازدید :  353