شماره ۱۹۷۴ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر سیاسی

دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری به صورت مجازی برگزار شد
با توجه به شیوع کرونا دیدار امسال دانشجویان با رهبر انقلاب روز گذشته به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طبق سنوات گذشته دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر فرزانه انقلاب برگزار شد و تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب سخن گفتند.

علیرضا زاکانی:  اولویت مجلس یازدهم تعامل با دولت است
یکی از منتخبان مجلس یازدهم گفت: «در مواقعی که متوجه تنگناهای موجود در کشور می‌شویم، تکلیف مالایطاق ‌کردن به دولت یا دستگاه قضائی یا هر نهادی در کشور خارج از تدبیر است.» علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تعامل مجلس یازدهم با دولت و همچنین لزوم پرهیز از تنش‌زایی در شرایط بحرانی فعلی گفت: «مجلس یازدهم اولویت خود را بر تعامل می‌گذارد نه تقابل و توجه اصلی این مجلس هم بر مصالح انقلاب و منافع مردم است، اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم، طبیعی است که در برخی مواقع متوجه تنگناهایی که در کشور وجود دارد، می‌شویم و در این شرایط تکلیف مالایطاق کردن به دولت یا دستگاه قضائی یا هر نهادی در کشور خارج از تدبیر است.» او ادامه داد: «اما مشکلات کنونی کشور فقط معطوف به این تنگناها نیست، در بسیاری از مواقع بی‌تصمیمی یا تصمیم بد است که منابع کشور را هدر می‌دهد بنابراین ما به ‌طور جدی دنبال این هستیم که آن کارآمدی‌ را که از حکومت مورد انتظار است، داشته باشیم که پاسخگوی مردم باشیم. در همین زمینه لازم است دولت، مجلس و دستگاه قضائی به عنوان ارکان حکومت خدمتگزاری را پیشه کنند.»

در آستانه پایان دوره دهم مجلس انجام می‌شود
گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه‌شب با حضور لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آستانه پایان دهمین دوره مجلس، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خواهد داشت. به گزارش اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس، دکتر علی لاریجانی ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه دوشنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه در  آستانه پایان کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره اقدامات این دوره از مجلس و مسائل مرتبط با نظام قانونگذاری و نظارت کشور در حوزه‌های گوناگون داخلی و خارجی  گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت. لاریجانی که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ریاست قوه مقننه را به عهده داشته، در این گفت‌وگو به سوالات مرتبط با  فعالیت دوازده ساله قوه مقننه پاسخ خواهند داد. گفتنی است روز چهارشنبه، سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه، دوره دهم مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داده و یک هفته بعد در هفتم خردادماه، مجلس یازدهم رسما آغاز به کار خواهد کرد.

شمخانی: ملت ایران در رزمایش همدلی مومنانه سرفراز شد
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر سربلندی جمهوری اسلامی در امتحان سخت کرونا نوشت: «ملت بزرگ ایران در رزمایش انسانی همدلی مومنانه چون همیشه سرفراز شد.» علی شمخانی روز یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «در دوران کرونا جمهوری اسلامی و زیرساخت‌های آن در یک امتحان سخت سربلند شدند. ملت بزرگ ایران هم در رزمایش انسانی همدلی مومنانه چون همیشه سرفراز شد.» دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: «شایسته است مسئولان رده‌های مختلف کشور برای تداوم این تجربه مبارک در دوره پساکرونا با بضاعت شخصی پیشقدم شوند.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»


تعداد بازدید :  340